Norvegia arată din nou că viitorul mașinilor electrice este mai aproape decât cred oamenii, deoarece vânzările de mașini din noiembrie în țară depășesc vânzările de mașini cu motor cu ardere internă scăderea.
Țara scandinavă a fost principala piață a vehiculelor electrice în ceea ce privește adoptarea pe cap de locuitor. Deoarece multe piețe introduc planuri de „interzicere” a mașinilor pe benzină până în 2030, 2035 și chiar mai târziu, Norvegia își propune ca fiecare mașină nouă de pe drum să fie complet electrică până în 2025 și este pe cale să realizeze acest lucru devreme.
Rezultatele din acest an au fost absolut uimitoare, cifrele din noiembrie publicate astăzi nefiind o excepție.
Norvegia raportează că 73,8% din vânzări luna trecută provin de la vehicule integral electrice, iar numărul crește până la 94,9% atunci când se adaugă toate vehiculele cu baterii:
Tesla conduce vânzările atât cu cele mai vândute vehicule, cât și cu cele mai vândute vehicule de pe piață luna trecută:
- Tesla Model Y: 1.013 unități
- Tesla Model 3: 771 de unități
- Volkswagen ID.4: 725 de unități
- Audi Q4 e-tron: 661 de unități
- Nissan Leaf: 655 de unități
Detractorilor EV le place să spună că Norvegia nu este un exemplu bun, deoarece este doar o piață mică care are stimulente extrem de puternice pentru EV și, prin urmare, nu este reprezentativă pentru alte piețe. Cu toate acestea, Norvegia a făcut o corecție necesară pe piață prin impozitarea mașinilor pe benzină pentru a le reprezenta cu adevărat costurile.
Odată cu această corecție a pieței, vehiculele electrice prevalează ca fiind cea mai bună soluție, deoarece mai multe opțiuni de vehicule electrice ajung pe piață.
În timp ce alte piețe sunt mai tentative în a face aceeași corecție a pieței și, în schimb, lansează stimulente pentru vehiculele electrice care sunt mai greoaie, dar mai ușor de acceptat politic, vehiculele electrice reduc decalajul în ceea ce privește propunerea de valoare.
Când se va reduce pe deplin acest decalaj în aproape toate segmentele, ceea ce văd că se va întâmpla în următorii patru ani, exact același lucru care se întâmplă în Norvegia chiar acum se va întâmpla pe majoritatea celorlalte piețe.
Producătorii de automobile care cred că acest lucru nu se va întâmpla până în 2030 sau chiar 2035 vor trebui să se reajusteze în timp record sau să dea faliment.
Sursa: electrek.co