Astfel, Navara a iesit sifonata rau de tot, reusind sa scoata doar jumatate de stea la protectia pasagerilor adulti, rezultat nemaiîntalnit la producatorii de talie mondiala in ultimii ani. Principala problema a fost data de deschiderea prea tardiva a airbag-urilor frontale (singurele prezente in echiparea standard).
Din aceasta cauza, Navara a inregistrat doar 1 punct din 18 la impact frontal, cand manechinul a avut rani cu potential letal ridicat la nivelul gatului si capului. Totodata, bordul si pedalierul s-au deformat, putand provoca fracturi de gamba si laba piciorului. Nici pieptul sau genunchii nu au fost scutiti de vatamare, insa aici in mai mica masura.
La impact lateral ce se salveaza situatia, reusindu-se obtinerea tuturor celor 16 puncte puse in joc. Si copii primesc punctaj bun, dar la pietoni situatia e iarasi mai putin roza. Doar zona capotei unde ar lovi un adult cu capul este ceva mai deformabila. Restul masinii este cat se poate de dur si de vatamant.
Nissan a reactionat promt, remediind problema deschiderii tardive a airbag-urilor, si pregatind programe de rechemare a tuturor autoturismelor afectate (Navara produse intre lunile mai si decembrie ale anului trecut). Probabil si versiunea reparata va ajunge in viitorul apropiat la Euro NCAP.