nVidia probabil si-a dat seama ca nu are cum sa invinga momentan aceste placi la performanta bruta, si s-a gandit sa ofere mai multe facilitati. Drept urmare, de azi seriile de placi video GeForce 8, GeForce 9 si GeForce GTX proceseaza fizica si nu numai prin GPU.
Si conform nVidia sunt peste 80 de milioane de astfel de placi in lume, si peste 140 de jocuri care folosesc efecte de fizica PhysX (insa in aceste 140 intra si titluri pentru Xbox 360, PlayStation 3 sau Wii, cele de PC fiind mult mai putine).
Mai gasim si un mod PhysX pentru Unreal Tournament 3, si o versiune beta a Badaboom Media Converter-ului, un soft de codare video prin GPU. Plus alte patru demo-uri: Nurien, Metal Knight Zero, The Great Kulu si Fluids.
Chiar daca activarea fizicii prin GPU scade performantele grafice ale placii video in jocul respectiv, calitatea gaming-ului creste. AMD a inceput o colaborare cu Intel pentru a procesa fizica prin intermediul engine-ului Havok, insa numai la nivel CPU, anuntand ca vor trece si pe GPU cand nu va mai prezenta un impact la performanta.
Insa sper sa se razgandeasca in lumina ultimelor masuri de la nVidia. Mai ales ca nVidia a facut CUDA (tehnologia necesara pentru a procesa PhysX) gratuita. Iar placile AMD sunt perfect compatibile cu aceasta tehnologie.