Iar sufixul Ti folosit si la GTX 560 este al doilea element de marketing cu care se incearca sporirea artificiala a vanzarilor. Dar destul am comentat numele. Sa trecem la specificatii. GF116 are si el tot 1.17 miliarde de tranzistori. Si inglobeaza acelasi numar de 192 Stream Processors, dar 24 ROP-uri, si tot 32 unitati de texturare. Iar memoria cache L2 a urcat la 384 KB.
Si frecventele au fost net crescute. Astfel, GPU-ul atinge 900 MHz, cu toate cele 192 Stream Processors la 1800 MHz, si memoria, 1 GB GDDR5 la 4100 MHz pe o magistrala de 192 bits. Observam acum ca nVidia a ales o configurare asimetrica pentru memorie: patru chip-uri de 128 MB si alte doua de 256 MB. Iar TDP-ul ajunge coincidental la 116 W.
Cum GF116 este identic din punct de vedere macroscopic cu precedentul sau GF106, nVidia nu s-a mai obosit sa realizeze un nou design de referinta, cel vechi ramanand valabil. Deci GeForce GTX 550 Ti are o lungime de 210 mm (8.25″), ocupa doua slot-uri. Lla conectivitate avem doua port-uri DVI si un miniHDMI, plus conectorul electric in sase pini in spate. In rest avem compatibilitate SLI, 3D Vision, PhysX, CUDA, DirectX 11 si OpenGL 4.0.
Si ajungem in sfarsit la cel mai interesant capitol: performanta. Fata de vechea GTS 450, GTX 550 ridica stacheta cu aproximativ 20%. Din pacate insa la acest nivel nu este suficient. Placa reuseste sa surclaseze modelul Radeon HD 5770 in medie cu 7%. Dar este inca sub GTX 460 768 MB cu 15%, si pierde si in fata lui Radeon HD 6850, fiind cu 25% mai lenta.
Review-uri detaliate puteti citi la AnandTech, HotHardware, TechPowerUp, NeoSeeker si Hexus.
Iar daca luam in considerare si pretul de lansare de 150 $, ne dam seama ca GTX 550 nu este deloc o alegere buna, fiind mai scumpa decat GTX 460 768 MB si aproape cat un HD 6850. Potentialul de overclocking o mai salveaza, dar nu complet. In Romania GeForce GTX 550 Ti are momentan preturi incepand de la 600 lei.