NVIDIA și IBM au în dezvoltare o tehnologie menită să interconecteze GPU-urile și mediile de stocare solid state.Nu e pentru gaming, ci pentru îmbunătățirea puterii de calcul și a stabilității în aplicațiile de computing cu accelerare GPU. Astfel, se elimină eventualele bottleneck-uri, iar o parte din activitățile destinate procesoarelor pot fi relocate către GPU-uri. Utilizând arhitectura Big Acceleration Memory (BaM), căci așa se numește, plăcile grafice au acces mai rapid la date, direct din memoria RAM sau SSD, fără a fi necesară utilizarea resurselor de pe procesor.
Algoritmii sunt însă foarte complecși și impun utilizarea unei memorii cache la nivel de GPU, ajustarea parametrilor pentru PCIe și RDMA, precum și utilizarea unor kernele custom de Linux. Întregul proces este coordonat aproape în totalitate de GPU, care poate comunica direct cu controllerele NVMe de pe SSD-uri. Nu e o tehnologie utilă pentru gameri, însă cu siguranța va aduce beneficii în cercetarea științifică, permițând prelucrarea unui flux mult mai mare de date în condiții de maximă stabilitate.
Cercetătorii din cadrul NVIDIA și IBM au deja un prototip funcțional și declară că această tehnologie elimină problemele de sincronizare și crește considerabil lățimea de bandă și performanța aplicațiilor de computing. Software-ul final va fi open source și va permite tuturor companiilor să adapteze design-ul în funcție de nevoi.
Via Wccftech
Pe scurt, cpu e cam slab si e degeaba in unele scenarii. Asa ca simplificarea ecuatiei a dus la eliminarea lui, chiar daca momentan e fizic acolo. Pe viitor probabil ca vor aparea sisteme cpuless care vor avea doar gpu si ram si vor fi mai rapide. Ma bucur ca mai exista cercetare undeva in lumea asta, totusi.
Interesant. Merci pt explicatia simpla si la punct!