În procesul de livrare a unui produs comandat online, atât comercianții, cât și furnizorii de servicii poștale au responsabilități bine definite.
Potrivit ANCOM, în cazul în care un produs ajunge deteriorat, întârziat sau nu ajunge deloc, consumatorii trebuie să contacteze comerciantul, deoarece livrarea se face în baza unui contract între cumpărător și magazinul online.
Obligațiile magazinelor online:
- Comerciantul este responsabil de livrarea produsului și trebuie să informeze cumpărătorul despre costurile de livrare, modalitățile de plată și termenul de livrare, care nu trebuie să depășească 30 de zile (exceptând alte acorduri între părți).
- În cazul unei livrări întârziate, consumatorul poate cere rezilierea contractului.
Obligațiile furnizorilor de servicii poștale:
- Furnizorul de servicii poștale este obligat să livreze coletul direct destinatarului sau persoanei autorizate. În cazul în care destinatarul nu este disponibil, coletul va fi păstrat la un punct de contact, iar destinatarul va fi informat.
- Deși furnizorii anunță de regulă prin SMS sau e-mail sosirea coletului, acest lucru nu este obligatoriu decât dacă expeditorul a cerut livrarea printr-un sistem automat de predare.
Recomandări pentru consumatori:
- Adresați-vă comerciantului pentru orice problemă legată de livrare.
- Dacă problema nu se soluționează, contactați ANPC (pentru comercianți din România) sau Centrul European al Consumatorilor (pentru comercianți din UE).
- Păstrați toate documentele de achiziție pentru eventuale reclamații.