Au cei de la Virgin Radio România o rubrică – Hit or Shit. Sunt curios dacă împărtășiți părerea mea despre eșecul acestui proiect.
Este un mare hype pe internet cu privire la noul produs Apple, cu șoferi prinși în trafic cu căștile pe ochi, cu călători prin metroul american folosindu-le sau alte astfel de nebunii. Bine, părerea mea este că totul este doar o strategie de marketing a celor de la Apple, nu musai utilizatori împătimiți.
Dar, să revenim la titlul prezentului articol. De la început trebuie să spun că nu am testat produsul, dar oricum acesta este greu de utilizat la noi (detalii a oferit nwradu, nu mai detaliez eu).
Primul motiv pentru care cred că nu va fi un succes este dat de prețul mare și disponibilitatea redusă a unităților. Vision Pro este sell out mai peste tot, iar prețurile pe platformele de vânzări sunt prohibitive. Nu mă credeți? Prețul Apple Vision Pro este cu mult peste cel al oricărui produs al concurenței. Pentru context, dispozitivele Meta Quest costă între 500 și 1.000 de dolari, iar căștile AR sau VR de la multe alte companii pot fi achiziționate chiar și pentru doar 299 de dolari. În tot acest timp, acest produs ajunge la 3500 dolari!!!
Apoi, produsul este unul legat de realitatea virtuală, iar dezvoltatorii de produse destinate așa ceva sunt destul de reticenți. Cu toții ne amintim de Metaverse și marele tam-tam de la lansare. Acum este un mare eșec, iar cei care și-au cumpărat adidași virtuali nu cred că sunt prea veseli. 😛
Multe recenzii ale Vision Pro au subliniat un anumit disconfort asociat cu purtarea căștilor, posibil din cauza designului său sau a distribuției greutății. Unii utilizatori au raportat, de asemenea, dificultăți în obținerea unei ținute confortabile, unele persoane confruntându-se chiar cu ușoare dureri de cap după o utilizare prelungită. Practic, vei da o căruță de bani pentru o migrena mai fancy!
La final, cireașa de pe tort, YouTube, Netflix sau Spotify au anunțat deja că nu vor dezvolta aplicații pentru noua ”jucărie” Apple, ceea ce reduce semnificativ utilitatea.
Cred că Apple a dorit să testeze piața cu aceste căști, nu musai să lanseze un nou hit. Tocmai de aceea sunt de părere că este un eșec asumat al companiei…