În mod normal, acest articol ar fi trebuit să apară săptămâna trecută, doar că eMAG nu ne-a trimis și nouă rezulatele financiare oficiale de la evenimentul de Black Friday 2022!
Prin urmare, pentru cei care au văzut deja sumele, este posibil să nu fie o noutate analiza, deși nu am văzut-o pe altundeva. De fapt, majoritatea presei nu face decât să preia comunicatele ofiale și să le publice ca atare, mai ales dacă este vorba de un jucător atât de mare precum este eMAG!
Dar, haideți să trecem la subiect: evenimentul organizat pe 11 noiembrie 2022, a adus peste 560.000 de clienți care au cumpărat de la eMAG și de la cei peste 9.560 de selleri care au participat la eveniment. În total, clienții au comandat de Black Friday la eMAG produse cu o valoare totală de peste 644 de milioane de lei, cu 35 de milioane de lei mai mult față de ediția precedentă. Nu vă plictisesc cu datele brute, pentru că le găsiți aici.
Eu vă propun să analizăm două aspecte menționate în comunicatul oficial al retailerului, preluat cu atâta fericire de mass-media audio, video sau scrisă, online sau tradițională! Și anume, vom discuta valoarea totală a comenzilor și opțiunea de plată în rate. Și, ca să fie mai simplu, le vom pune într-un context concret, care să permită înțelegerea unor cifre seci.
În primul rând, vom discuta despre cele peste 644 milioane de lei care au fost cheltuiți de clienții eMAG în acest an, cu ocazia Black Friday. Dacă vom compara nivelul cu anul trecut, vedem că avem parte de o creștere cu aproape 6%. Dar, în același timp, inflația anuală (calculată din Octombrie 2021 până în Octombrie 2022, ultimele luni disponibile oficial aici) este de 15,32%. În traducere liberă, eMAG a vândut pe mai mulți lei, dar în pierdere cu aproape 10%, ca valoare absolută.
În al doilea rând, să discutăm despre opțiunea de a plăti în rate, care a crescut cu 43% față de anul trecut. Mă bucură optimismul celor de la eMAG, sau cel puțin, cel al agenției lor de PR, doar că discutăm despre un fenomen de creditare, care are câteva rateuri mari la noi în țară. Eu m-aș bucura, în locul lor, să primesc banii cash sau în cont, imediat ce livrez marfa, nu să risc să pierd bani prin creditare.
Voi ce părere aveți?