Am scris despre noul jucător de pe piața de finetech din România – Salt Bank – încă de la momentul în care a fost anunțat și nu devenise subiect mainstream.
În fapt, ca să fim cinstiți, cred că am fost printre primii care am scris despre Salt Bank, drept dovadă lista de articole de aici. 🙂
Între timp, majoritatea presei a preluat subiectul, mai ales că finetech-ul celor de la Banca Transilvania deja a avut parte de lansare oficială și au putut afla chiar și bloggerii leneși, care scriu doar din comunicate de presă…
Tot mai mulți cititori au comparat cele două bănci, mai ales la ultimele noastre articole. Din ce am văzut, comparația apare și pe alte bloguri sau site-uri, deci nu este ceva caracteristic doar cititorilor ArenaIT.
Până la un punct este chiar de înțeles, pentru că Revolut a fost chiar un serviciu disruptiv, inovativ la vremea lui, care a obligat și alte bănci să se digitalizeze mai agresiv și să ofere servicii cumva similare. În plus, orice produs vine după unul deja lansat și care are succes, va tinde natural să atace locul acestuia din urmă.
Doar că trebuie să fim obiectivi când facem astfel de comparații – una este să ai deja în spate nouă ani de servicii, timp în care ai avut răgaz să te calibrezi și să treci prin tot felul de audituri și controale care te-au făcut din ce în ce mai bun și cu totul alta să ai mai puțin de o lună de la lansare, o aplicație în versiune beta și utilizatori care deja știu ce să ceară de a o bancă digitală. Unde mai pui că acești utilizatori sunt români, o nație care știe întotdeauna să dea sfaturi despre cum se putea face ceva muuult mai bine decât au făcut-o deja alții. (Apropo, îmi asum în totalitate această ultimă remarcă, oricât hate mi-ar putea aduce!!!)
În plus, dacă ar fi să privim în urmă, și nici nu trebuie să mergem prea departe, vom descoperi că și Revolut a avut probleme la vremea respectivă. Și nu au fost unele chiar mici.
Revenind la ideea din titlu – când compari o aplicație aproape beta, cu una care a ajuns la iterația 10, o bancă nou lansată cu una de aproape 10 ani pe piață și cei 100.000 de utilizatori din România cu cei 10 milioane din toată Europa, cred că trebuie să ai decența să dai the benefit of doubt celor de la Salt Bank…
Pentru cei care nu au făcut-o încă, te poti inscrie aici folosind codul nostru de recomandare: XWHDD7 și devi și tu client Salt Bank!
PS: Articolul nu este plătit sau sponsorizat de Salt Bank și reprezintă strict opinia mea. Opinie nepopulară, să fie clar…