Site icon Arena IT

Opinie (ne)populară: Autoritățile din România sunt complet inutile!

De data aceasta, cred că opinia mea va fi foarte populară, dar am păstrat denumirea seriei de articole, de dragul trasabilității.

Cei care mai citesc ce scriu pe aici știu povestea mea cu Fan Courier, al căror curier de pe ruta mea îmi blocase numărul și, prin urmare, accesul la serviciile lor. Asta până am ajuns la managerul lui, care l-a obligat să renunțe la blocare și să discute cu mine. Bine, curierul nici acum nu a înțeles de ce trebuia să facă asta și nici nu (prea) vorbește cu noi, când ne mai livrează ceva.

Prima soluție identificată de mine a fost să nu mai aleg livrarea de la ei, chiar dacă asta a însemnat să plătesc mai mult pentru asta. Noroc că majoritatea comenzilor mele sunt de la eMAG și am easybox la mine în sat…

V-am spus că am făcut reclamația inițială la Fan Courier, dar, pentru că nu au răspuns, am mers la ANPC. Ei bine, aceștia și-au declinat responsabilitatea și m-au anunțat că soluționarea trebuie să vină de la ANCOM. Iar zilele trecute am primit răspunsul de la aceștia din urmă: speța ține de ANPC, nu de ei!!! 🙂

          Stimate domnule RĂDUCĂ,

Ca urmare a sesizării pe care ați transmis-o Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (denumită în continuare ANPC), ce a fost redirecționată Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (denumită în continuare ANCOM sau Autoritatea) și înregistrată la ANCOM cu numărul menționat mai sus, prin care reclamați societatea Fan Courier Express S.R.L. (denumită în continuare Fan Courier) pentru modul în care a gestionat comanda Dvs. de preluare a unui colet, vă aducem la cunoştinţă următoarele:

În domeniul serviciilor poștale, ANCOM îndeplinește atribuțiile de reglementare și control potrivit legislației în vigoare, respectând condițiile de independență operațională și funcțională față de furnizorii de servicii poștale, în conformitate cu cerințele cadrului legal european și național în materie. Prin urmare, ANCOM nu se substituie managementului niciunui furnizor, Autoritatea neavând competența legală de a impune anumite măsuri de management pentru îmbunătățirea calității serviciilor poștale furnizate.

 Astfel, ANCOM nu are competența legală de a impune Fan Courier să își instruiască angajații în vederea îmbunătățirii serviciilor sau să realizeze anchete disciplinare prin care să investigheze acțiunile acestora. Acestea sunt aspecte care țin de derularea raporturilor de muncă dintre Fan Courier și angajații săi, pe de o parte, și vizează modalitatea prin care furnizorul înțelege să-și gestioneze relația cu clienții, pe de altă parte.

Totodată, menționăm și faptul că, potrivit prevederilor art. 2 pct. 7 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 13/2013 privind serviciile poştale, aprobată, cu modificări și completări, prin Legea nr. 187/2013, cu modificările şi completările ulterioare, colectarea unei trimiteri poștale reprezintă „operaţiunea de preluare a trimiterilor poştale realizată fie prin intermediul punctelor de acces, fie de la o adresă indicată de expeditor;” [subl. ns.], iar potrivit art. 2 pct. 10 al aceluiași act normativ, data depunerii trimiterii poștale în rețeaua unui furnizor de servicii poștale reprezintă data la care trimiterea poștală a fost colectată.

 De asemenea, potrivit art. 33 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 13/2013, „La momentul acceptării unei trimiteri poștale în rețeaua poștală, între furnizorul de servicii poștale și expeditor se consideră încheiat un contract individual, în condițiile generale prevăzute la alin. (1)”[1].

 Situația reclamată de Dvs., respectiv faptul că furnizorul de servicii poștale nu a dat curs solicitării Dvs. de preluare a unei trimiteri poștale, nu este reglementată de legislația din domeniul serviciilor poștale.

 În fapt, prin plasarea unei comenzi online pe site-ul https://www.fancourier.ro/ sau prin intermediul unui apel telefonic, apreciem că ați încheiat cu Fan Courier un contract prin mijloace de comunicație la distanță, caz în care sunt aplicabile prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2014[2], iar instituția competentă să verifice respectarea prevederilor acestui act normativ în cazul reclamat de Dvs. este ANPC, căreia v-ți adresat inițial[3].

De altfel, calitatea de furnizor de servicii poștale a Fan Courier este absorbită de calitatea sa de prestator de servicii, ceea ce atrage, implicit, incidența legislației generale din domeniul protecției consumatorilor.

De aici și concluzia din titlu – autoritățile statului de la noi sunt inutile, incompetente sau corupte… Altfel, nu îmi pot explica cum mă plimbă de la unii la alții, dar au timp să scrie răspunsurile aparent elaborate, într-o limbă de lemn, total lipsite de esență sau de sens. Este ca în povestea aceea (reală, de altfel) din Parlamentul interbelic, când unul dintre vorbitori – nu mai rețin numele, dar cred că era unul dintre Brătieni – a urmat după un coleg care vorbise mai multe decât timpul alocat. Calm, acesta a mers la prezidiu și a spus doar atât: Stimate coleg, ați expus minumul de idei folosind maximul de cuvinte…

Ei bine, cu riscul de a enerva pe cineva de la ANPC, voi redirecționa petiția acolo, deși problema mea este rezolvată, în esență: numărul nu mai este blocat de curierul respectiv. Însă vreau să văd ce pot răspunde ei la o asemenea situație… Vă țin la curent.

Exit mobile version