Site icon Arena IT

Am participat la un interviu cu cei de la Xiaomi și Leica

Ieri, în cadrul evenimentului de lansare al gamei Xiaomi 13, am putut participa și la o întâlnire cu trei persoane din conducerea Xiaomi și Leica.

Astfel, am putut dialoga cu următorii:

Întâlnirea a fost de tipul unui interviu de grup, unde au fost colegi din Portugalia, Bulgaria, sau Marea Britanie, pe lângă noi. Practic, am adus ArenaIT lângă The Verge, Techcrunth sau Android Authority. 🙂

– Prețul Xiaomi 12 PRO a fost 1000 Euro, Xiaomi 13 PRO a fost anunțat la 1300 Euro. Care este motivul acestei creșteri?

– (AG) Cred că prețul variază la fiecare model lansat, iar acesta este unul de top. Sunt diverși factori care influențează prețurile, cum a fi taxele locale. Suntem încrezători că produsele lansate azi sunt unele de top și, indiferent de prețul ridicat, sunt unele extrem de competitive.

– Care ar fi principalele trei motive pentru care cumpărătorii ar opta pentru Xiaomi 13 PRO și nu pentru un Samsung Galaxy S23 Ultra sau un iPhone 14 Pro Max?

– (AG) Sunt mai multe motive, dar, dacă ar fi să aleg trei, primul ar fi faptul că este realizat cu colaborarea Leica. Are o cameră excepțională și dacă vrei acea experiență Leica la un smartphone, cred că acesta este cel mai bun telefon care ți-o oferă. Al doilea motiv, pentru mine, ar fi designul și construcția, iar al treilea este legat de partea hardware și software, care sunt de ultimă generație.

– Ținând cont de costurile mai mari decât seria 12, vă așteptați la vânzări mai mare decât la generația anterioară?

– (AG) Avem încredere în produsele pe care le aducem acum pe piață. Nu m-aș hazarda să răspund de pe acum cu un volum exact de vânzări, dar suntem siguri că fanii și utilizatorii noștri vor aprecia și vor cumpăra seria 13.

– Care considerați că sunt competitorii gamei 13 și cum vă diferențiați de ei?

– (AG) Sunt câțiva competitori pe piață acum, nu cred că are rost să îi menționez pe cei mai importanți, dar cred că Xiaomi 13 este gama noastră de vârf de până acum. Sunt câteva elemente esențiale care ne evidențiază pe piață, în afara colaborării cu Leica, dar cel mai important, poate fi acela că un telefon Xiaomi vine cu software și hardware de ultimă oră.

– Telefonul a fost lansat deja în China. Felul în care a fost primit acolo a schimbat modul de prezentare pe piața europeană?

– (AG) Seria Xiaomi 13 este deja una de succes în China, dar sunt diferențe între piețe, așa că și noi vom oferi produse customizate pe necesitățile clienților de acolo sau de aici. Avem un proces complex de cercetare și de marketing, înainte de a intra pe o piață, astfel încât să oferim produse pe placul audienței.

Una din diferențele majore între cele două piețe este legată de filtrele de înfrumusețare pentru camerele selfie, care sunt căutate mai degrabă în Asia. Apoi, mai este aspectul dimensiunii telefoanelor oferite – care piață este mai potrivită pentru produse compacte, spre exemplu.

– Marius, ai prezentat avantajele smartphone-ului în fața camerelor clasice: sunt mai mici, mai manevrabile și oferă deja calitate superioară. Pe viitor, care vor fi motivele care să convingă clienții să cumpere camere foto dedicate?

– (ME) Noi credem în camerele foto de pe telefoane și contribuim activ la succesul lor. Este ceva la care n ne-am fi gândit acum cinci ani că va fi posibil – camerele foto de pe telefoane să fie atât de calitative. Pe de altă parte, încă sunt necesare camerele profesionale: dacă ai nevoie de un photoshooting pentru o revistă de top. Aceste moment sunt cele care încă solicită camerele foto profesionale, să zicem unele full frame de 35 mm, să zicem.
Sunt diferite zonele de aplicabilitate și aș compara domeniul cu cel auto: deși mașinile compacte sunt mai rapide, mai inteligente, dar mai este încă loc pe piață pentru SUV sau automobile sportive.

Până la urmă, totul se reduce la ceea ce dorește clientul să facă cu imaginile, indiferent de gadgetul cu care le imortalizează. Suntem destul de norocoși că piața, deși se micșorează pentru camerele foto clasice, acest lucru este valabil pentru gama entry level. Nu mai avem nevoie, de exemplu, de camere compacte. Și asta nu doar din cauze de calitate, unde smartphone-urile au ajuns din urmă și au întrecut aceste modele, dar și pentru că este mai ușor să salvezi și să partajezi imaginile.

Cu toate acestea, în domeniul profesional, încă mai este nevoie și va mai fi, încă o vreme, de camere foto.

– Am văzut destule branduri care oferă 5 ani de update-uri de secuitate și 4 de sistem de operare. Este vreo șansă să vedem asta și la Xiaomi?

– (AG) Momentan oferim cei 5 ani de update-uri pentru patchurile de securitate, dar 3 de versiuni Android. Dar lucrăm să ajungem și noi la 4 plus 5.

– Putem vedea camere foto pe telefoane cu apertură mai mare de 1 inci?

– (TJW) Motivul principal pentru care nu vom putea vedea senzori mai mari de 1 inci este legat de restrângerile legate de dimensiunile telefoanelor. Cu toate acestea, sunt deja teste pentru a merge dincolo de această mărime. Aș vrea, totuși, să menționez că actualul senzor este unul state of the art.

– (ME) Nu este doar o problemă tehnică, mai este vorba și despre costuri. Lentile cu apertură mai mare vor costa cu siguranță mai mult. Senzorii sunt elemente extrem de scumpe deja…

– Puteți să ne spuneți mai multe despre decizia Xiaomi de a lansa produsele mai întâi în China și abia apoi în Europa?

– (AG) Unul dintre motive pentru această întărziere este legată de certificările tehnice și legale necesare pentru lansprile globale. Asta generează întârzierile de una sau două luni. Dar lucrăm deja la un plan care să permită lansări simultane în mai mute regiuni.

– Cum ați decis lansarea unor specificații limitate pe anumite piețe, (combinația de memorie și RAM)?

– Avem un proces complex de cercetare și de marketing, înainte de a intra pe o piață, astfel încât să oferim produse pe placul audienței. Practic așa aflăm ce produse sunt mai ”apetisante” pentru anumite zone.

– Există vreo șansă ca viitorul mai apropiat sau îndepărtat să aducă un shift în paradigma Leica – și anume, ca linia de business de mobile să fie cea mai puternică, în dauna celei clasice?

– (ME) Eu conduc linia de mobil, deci clar da! 😊Partea tradițională reprezintă partea cea mai dezvoltată a businessului Leica. De asemenea, este și cea care aduce cele mai mari câștiguri. Cu toate acestea, sunt extrem de convins că importanța părții de mobile va crește tot mai mult. Tocmai de aceea investim mult în R&D, lucru care ne ajută și în parteneriatul cu Xiaomi. Spre exemplu, angajăm destui oameni pe partea de software.

– Am văzut cifrele de market share pe 2022. Xiaomi e tot pe locul trei, dar considerați că sunteți mai aproape de a-i detrona pe cei de la Samsung sau de a pierde podiumul în dauna OPPO? Și cum ați argumenta asta.

– (AG) Pot spune doar că suntem acolo de ceva vreme și suntem constanți. De trei ani, aproximativ, targetul nostru este să inovăm, nu urmărim market share, mai degrabă. Cred că produsele noastre sunt calitative, au fost și vor rămâne așa, iar lucrul ăsta vorbește de la sine.

– Aveți în plan să folosiți lentile cu apertură variabilă, cum fac alte branduri?

– (AG) Noi analizăm intern tot felul de inovații, iar anul trecut am avut un telefon concept, care avea chiar acest tip de lentilă. Rămâne să vedem când va fi așa ceva integrat pe produsele noastre. Cu siguranță nu se va întâmpla mai devreme de a avea o tehnologie stabilă și calitativă, dar vom urmări și cerințele pieței.

– Deși ați investit mult în domeniul camerelor, încă sunt lipsuri pentru cea selfie: spre xemplu autofocusul nu este prezent la Xiaomi. Cum comentați asta?

– (AG) Parteneriatul nostru cu Leica este direcționat exclusiv pe camerele principale, pentru că asta a fost decizia Xiaomi. Dacă doriți alternative pentru camerele selfie, avem deja Xiaomi 13 Lite.

– Ținând cont că Xiaomi 13 Pro este deja destul de scump, ce înseamnă asta pentru costul viitorului 13 Ultra?

– (AG) Nu putem comenta încă despre produse viitoare. Focusul nostru este pe produsele deja lansate.

– Xiaomi este cunoscută pentru că aduce tehnologie la prețuri accesibile. Vom vedea această colaborare cu Leica și pe teminale Redmi?

– (ME) Momentan colaborarea este exclusiv pentru flagshipuri.

Întrebările bolduite sunt cele adresate de ArenaIT.

Exit mobile version