În ultimii ani, datorită serviciilor de streaming, interesul pentru conținutul piratat a scăzut considerabil. În ultima vreme, însă, pe fondul creșterii costurilor abonamentelor și a conținutul tot mai fragmentat, disponibil exclusiv doar pe anumite platforme, pirateria online pare că a revenit.
O analiză MUSO ne arată că în primele opt luni ale anului, traficul pe site-urile ce găzduiesc conținut piratat a crescut cu 21.9% față de aceeași perioadă a anului trecut. Platformele frecventate de pirați au înregistrat peste 140 de miliarde de vizite, iar serialele și show-urile TV au fost cele mai căutate, având o pondere de 46.6% din totalul de conținut piratat. Pe locul doi se află cărțile, cu 27.8%, iar pe locurile trei și patru sunt filmele și muzica, cu 12.4%, respectiv 7%. De asemenea, pirateria de filme a crescut cu 49.1% în ultimul an, cea de show-uri TV cu 11%, iar cea de cărți cu aproape 40%.
În continuare, americanii piratează cel mai mult, fiind responsabili de 10.9% din totalul de trafic de conținut piratat, rușii sunt pe locul doi, iar pe locurile trei și patru sunt indienii și chinezii. Raportul scoate la iveală și că pirații știu foarte bine cum și de unde pot descărca conținut în mod ilegal. 61.5% din traficul de pe site-urile cu conținut piratat este direct și doar 28.4% vine din motoare de căutare.
Via Techspot
Era de asteptat, pana se va face o platforma centralizata mai dureaza (daca se va face vreodata).
Pai e si normal avand in vedere ca toate companiile private mari vor sa le platim abonament acum pentru ceva. Si pentru ca numarul maxim de abonati aproape a fost atins sunt disperati sa nu piarda din cota de piata si fac tot felul de schimbari „inspirate” anti-consumer ca sa mentina abonatii sau sa atraga de la concurenta.
Netflix o sa fie primul la care renunt la anul cand s-a anunat ca vor aplica global limitarea accesului la mai multe locatii ca in America de sud. Asa ca ce filme si seriale o sa doresc sa vad punctual dar nu sunt pe platformele la care inca sunt abonat, le voi cauta cu „barca cu vele negre”. Iar pentru YouTube nu platesc de principiu. La cati bani fac din reclamele si colectarea/vanzarea de date pe toate celelate platforme, as fi chiar idiot sa le dau bani de buna voie, sa faca asta in continuare dar sa am cateva reclame in minus pe una din platforme doar. Fara supararea celor abonati…