Site icon Arena IT

Resursele grafice din Xbox One complet disponibile

Xbox One, urmatoarea consola a celor de la Microsoft, este realizata in jurul unui procesor AMD cu grafica integrata. CPU-ul are opt nuclee cu arhitectura Jaguar si o frecventa de 1750 MHz. Iar GPU-ul 768 Stream Processors de generatie GCN la frecventa nominala de 853 MHz, ce se traduce intr-o putere de procesare de 1.31 TFLOPS.

Doar ca 10% din aceasta performanta este (sau mai corect spus era) rezervata pentru Kinect. Deci jocurile care nu foloseau acest controller tot nu puteau beneficia de intreaga putere de calcul a consolei. Insa Microsoft s-a razgandit acum (si asupra acestui aspect), si a decis sa lase dezvoltatorilor acces la toate resursele grafice. Si ei sa decida daca vor Kinect, sau performanta. Totul este posibil pentru ca GPU-ul are capacitatea de a prioritiza sarcinile, si de a se concentra predominant pe joc, pentru a oferi experienta optima.

In alta ordine de idei, primele console Xbox One vandute vor avea nevoie de update la software din prima clipa. Pentru ca Microsoft a facut modificari importante, dar nu s-a mai deranjat sa le aplice la unitatile deja fabricate. Iar aceste schimbari tin de ameliorarea comportamentului, dar si de eliminarea din restrictiile ce tin de conectarea semipermanenta la Internet, de inregistrarea fiecarui joc si de regionalizarea vanzarilor.

Acest update ar trebui sa tina 15 – 20 de minute, si ar trebui sa fie primul lucru pe care o sa-l faca viitorii posesori de Xbox One.

Exit mobile version