E-TWOW este companie romaneasca cu sediul la Craiova. Trotineta este un concept 100% romanesc fiind inventata si patentata de un roman. In momentul de fata se produce in China insa urmeaza ca in urmatoarea perioada sa fie deschisa o fabrica la Craiova pe fonduri europene.
Eu am primit trotineta chiar de la producator si m-am bucurat de ea o saptamana intreaga. N-a fost mult, recunosc, dar a fost suficient cat sa-mi fac o idee despre ceea ce inseamna si sa va pot prezenta toate detaliile.
Variante de echipare
Trotineta vine in 3 variante de echipare: ECO, Master si Booster. La mine a ajuns varianta Master. Diferenta dintre aceste variante de echipare este data de puterea motorului. In realitate acest lucru se traduce in
viteza maxima pe care trotineta o poate atinge si autonomia acesteia.
- Eco, care este si cea mai ieftina, are un motor de 350 W, promite o autonomie de pana la 30 Km si o viteza maxima de pana la 27 Km/h.
- Master are un motor de 450 W, promite o autonomie de pana la 40 Km si o viteza maxima de pana la 28 Km/h
- Booster are un motor si mai puternic, de 500 W, si promite o autonomie de pana la 35 Km cu o viteza maxima de pana la 30 Km/h
autonomia este pentru o viteza medie de 20 Km/h, vant de maxim 10 Km/h si incarcarea de maxim 75 Kg
Prezentare si folosire in viata reala
Varianta Master, care a ajuns si la mine, este cea mai potrivita pentru oras, unde am folosit-o si eu. Am reusit sa ating o autonomie de 26 Km cu un singur „plin de curent”. Insa n-am mers doar cu 20 Km/h (cat zice in specificatii), m-am cam bucurat de viteza, si am un pic mai mult decat 75 Kg. 🙂
Bateria se incarca de la o priza normala cu un incarcator asemanator cu cel de la laptop-uri in aproximativ 2 ore.
Trotineta se foloseste foarte usor, se depliaza repede si se poate folosi imediat. Mai multe despre acest proces vedeti in prezentarea video. Eu am tinut-o in portbagajul masinii tot timpul si am folosit-o la nevoie.
E-Twow are un mic computer de bord si, sub acesta, patru butonase. Primul buton, cel din dreapta, permite pornirea trotinetei. Cel mai din stanga buton este claxonul. Al doilea buton din stanga spre dreapta permite oprirea senzorului de lumina. Acesta se afla in stanga sus si, pe timp de noapte, porneste automat farul cu LED-uri din dotare.
Urmatorul buton este pentru resetarea computerului de bord pentru ultima calatorie. Daca il vei apasa mai lung se vor kilometri parcursi in ultimul trip, daca apesi scurt vei vedea totalul kilometrilor parcursi de aceasta trotineta. Acesta nu se poate reseta, e ca la masini. 🙂
Pe bord mai vedem capacitatea bateriei, viteza de deplasare si temperatura exterioara, sub acesta.
Pentru controlarea trotinetei avem in dreapta computerului de bord un buton de acceleratie si unul de frana in stanga. Butonul de frana actioneaza, prin sistemul KERS, incarcarea bateriei. Evident, trotineta dispune si de o frana clasica, mecanica. In momentul in care aceasta frana e apasata se actioneaza automat si frana din fata.
Daca tinem butonul de accelatie constant timp de 5 secunde trotineta intra in modul pilot automat, evident daca acesta e activat. Din acest mod se iese prin franare sau accelerare. Activarea sau dezactivarea de functii se face tot prin butonul de acceleratie.
Cam aceasta a fost prezentarea trotinetei pe scurt. Acum sa trecem la concluzii.
Concluzii si preturi
Trotineta e foarte usor de folosit. O poti deplia si porti in mai putin de un 1 minut si aceasta va fi gata pentru a putea fi utilizata. Eu am mers cu ea aproape zilnic la birou si m-am bucurat de libertatea pe care mi-o oferea. Pe timp de vara e mai buna si decat bicicleta, pe care va spun sincer ca n-as da-o in mod normal pentru nimic in lume, si decat masina.
Sa va explic de ce: pe bicicleta atunci cand e foarte cald transpiri si dimineata si dupamasa, cand te intorci de la birou. Acest lucru nu se intampla daca ai o trotineta electrica. Despre masina n-are rost sa va mai spun: stai in trafic de doua ori mai mult si pana se raceste inauntru, dupa o zi de stat la soare, esti deja tot transpirat. Pe trotineta te simti destul de fain fara niciun efort.
In final va spun ca am dat trotineta cu tristete inapoi, ca m-as mai fi dat cu ea pe timp de vara. Dar, cine stie, poate in viitoare imi voi cumpara una.
Preturile trotinetei E-TWOW incep de la 2750 RON pentru varianta ECO. Master costa 3050 RON si Booster 3200 RON. Pana acum erau doar 2 variante de culoare: alb si negru dar in curand vor mai veni inca doua variante: verde stralucitor si gri mat.

Interviu pentru lamuriri suplimentare 🙂
Mai jos avem si un scurt interviu cu reprezentantii companiei:
I: Bateria ce garantie are? Dar ce durata de viata estimata?
R: Bateria are 6 luni garantie si are o durata de viata estimata de pana la 1000 de cicluri de reincarcare.
I: Service-ul e asigurat gratuit sau si-l poate face oricine acasa?
R: In timpul garantiei pentru cazurile ce tin de conformitatea produsului asiguram service (manopera + piese) gratuit. In perioada de post-garantie, service-ul este evident contra-cost. O mentenanta minima este bine sa isi faca toti utilizatorii acasa, cum a fost si cazul cu produsul tau, anume sa mai stranga din cand in cand un surub sau sa o mai unga pe alocuri, ca la orice vehicul normal, trebuie sa ne ingrijim de ea pentru a functiona la parametrii buni.
I: Aveti baterii de schimb? Daca da, la ce pret?
R: Da, avem toate piesele de schimb necesare pentru trotineta, inclusiv baterii pentru cele 3 modele. Preturile pentru baterii difera in functie de model, un pret mediu fiind de cam 150 Euro fara TVA/baterie.
I: Trotineta ce garantie are? E separata pe cadru/parte electronica?
R: Trotineta are 2 ani garantie pentru motor, pentru ca e partea esentiala a produsului, 1 an pentru restul componentelor si 6 luni pt baterie.
I: 3000 de lei nu e un pret exagerat dar nu e nici mic. Aveti in plan sa scoateti si o varianta mai economica si mai ieftina?
R: Pretul trotinetei este foarte mic in comparatie cu alte vehicule electrice, biciclete, solo wheels, segway si chiar alte trotinete electrice cu caracteristici similare (nu vorbim de cele care au 12 km viteza si autonomie 15km). Mai ales, de aceea avem 3 modele, modelul ECO fiind doar 2750 lei cu TVA si transport inclus. Este mai ieftin si economic tocmai pentru ca incercam sa raspundem tuturor eventualelor cerinte ale clientilor nostri.
Oricum consumul trotinetei e cel mai economic de pe piata, fiind de doar 6.15 Wh/km, mai putin decat un bec! Am facut niste calcule si pentru 1000 km de utilizare consumam energie electrica in valoare de 1 euro.
I: Cum sta cu rezistenta la apa? Ce se intampla daca te prinde ploaia? Dar daca intri intr-o balta cu ea? Se poate arde motorul?
R: Trotineta este etansa, atat partea cu bateria, cat si cea cu motorul, controlerul si displayul, asadar nu ar trebui sa existe nici o problema daca te prinde ploia. Insa nu este recomandat sa o folosim pe ploaie pentru ca automat aderenta o sa scada si exista riscul de accidentare. Deci nu se arde motorul daca intri intr-o balta, insa daca o lasi intr-o balta de jumatate de metru pentru cateva zile, atunci automat se poate infiltra apa si se pot arde componentele
Sper ca prin acest review v-am starnit curiozitatea sa testati si voi o trotineta electrica si, de ce nu, sa o folositi zilnic pentru a merge la birou sau prin oras.