Site icon Arena IT

Rezultate sondaj: De câte ori ați portat numărul de telefon dintr-o rețea în alta? (2025)

Sondajul nostru de săptămâna trecută, cel privind portarea numerelor de telefon în România, arată un comportament moderat al consumatorilor românii în ceea ce privește schimbarea rețelelor de telefonie.

Conform rezultatelor prezentate, 39% dintre respondenți nu au portat niciodată un număr de telefon dintr-o rețea în alta, în timp ce 38% au procedat la această operațiune o singură dată, 15% de două ori, doar 5% de patru sau mai multe ori, iar de trei ori au portat doar 3%.

Datele oficiale de la ANCOM confirmă că portabilitatea numerelor de telefon a devenit o practică comună în România, cu peste 1.017.140 de numere portate doar în primele nouă luni din 2025, dintre care 96% au fost numere de telefonie mobilă. Această cifră este comparabilă cu rezultatele sondajului, care arată că majoritatea românilor (61%) au recurs cel puțin o dată la portare.​

De la introducerea serviciului în octombrie 2008, România a înregistrat un total de 13.644.710 numere portate, demonstrând o creștere constantă a interesului pentru mobilitatea între operatori. Digi România a dominat piața cu 578.518 numere portate în 2025, urmată de Vodafone cu 193.265 și Orange cu 171.127.​

La nivelul Uniunii Europene, România se poziționează într-o categorie intermediară în ceea ce privește rata de portare. Conform studiilor europene, țări precum Finlanda înregistrează peste 64% rate de portare, iar Danemarca 32%, în timp ce România se află într-o zonă de creștere progresivă. Procesul de portare în România durează maximum 3 zile lucrătoare, fiind aliniat la standardele europene care prevăd activarea unui număr portat în maximum o zi lucrătoare.​

Rezultatele sondajului reflectă o maturizare a pieței românești de telefonie mobilă, unde consumatorii devin din ce în ce mai informați despre opțiunile disponibile. Faptul că 15% dintre respondenți au portat de două ori, iar 8% de trei ori sau mai mult, indică o creștere a competiției între operatori și o diversificare a ofertelor.​ Ceea ce va fi și mai interesant de urmărit, mai ales acum, la dispariția Telekom de pe piața locală.

Tendința globală arată că utilizatorii persoane fizice preferă portarea numerelor de telefonie mobilă (88% din totalul portărilor), în timp ce persoanele juridice optează mai mult pentru telefonia fixă (75% din portările fixe). Această segmentare confirmă că mobilitatea în telefonia mobilă este determinată de factorii economici și de calitatea serviciilor oferite.​

Dominația DIGI în procesele de portare (aproape 59% din totalul numerelor mobile portate în 2025) reflectă o strategie agresivă de preț și o ofertă atractivă pentru consumatorii românii. Această tendință se aliniază cu rezultatele sondajului, unde majoritatea celor care au portat au făcut-o o singură dată, sugerând că au găsit o ofertă satisfăcătoare și au rămas fideli noului operator.​ Personal, nu văd cum, într-o fereastră de 3-5 ani, cineva i-ar putea învinge…

Creșterea constantă a numărului de portări (peste 1 milion anual din 2021) demonstrează că piața românească de telecomunicații a ajuns la maturitate, iar consumatorii sunt dispuși să-și schimbe operatorul pentru oferte mai avantajoase. Această dinamică încurajează inovația și competitivitatea în sectorul telecomunicațiilor din România.​

Exit mobile version