Si nu doar cele doua companii. Conform rapoartelor, Comisia pentru Concurenta din India a descoperit ca gigantii din industrie, inclusiv Motorola, realme, OnePlus si Vivo, au incalcat legile antitrust prin intermediul unor parteneriate cu Amazon si Flipkart. Aceste parteneriate au permis lansari exclusive pe respectivele platforme, oferindu-le avantaje competitive semnificative in fata comerciantilor traditionali.
Accentul este pus in principal pe Samsung si Xiaomi deoarece ei controleaza o mare parte din piata de smartphone-uri din India. CCI sugereaza ca aceste companii au beneficiat de investitii straine pentru a-si mentine preturile scazute, afectand astfel concurenta prin tarife subventionate.
De asemenea, Amazon si Flipkart au acordat reduceri speciale si prioritate in listari anumitor producatori, prejudiciind restul pietei si afectand concurenta. Investigatia CCI este in desfasurare si ar putea duce la sanctiuni financiare si schimbari in practicile comerciale ale companiilor vizate. Micii producatori din India au avut de suferit din aceasta cauza, deoarece modelele noi de telefoane se lanseaza adesea exclusiv online, impingand consumatorii sa evite magazinele fizice. Vanzarile de telefoane din India s-au mutat in online, crescand de la 14.5% in 2013 la 50% in prezent.