Site icon Arena IT

Shattered Horizon Review

Jocul Shattered Horizon, prima astfel de incercare a celor de la Futuremark, mi-a trezit imediat interesul. Avand in vedere calitatea benckmark-urilor lor, am avut pretentii de cand am preluat subiectul. Si primele filmulete de prezentare pareau sa indreptateasca aceste pretentii, promitandu-se un FPS spatial in gravitatie 0.

Si am fost placut surprins ca, dupa primele doua articole despre acest joc, sa incep sa primesc mail-uri din partea celor de la Futuremark cu informatii suplimentare (spam, nu chiar, pentru ca erau adresate personal). Si chiar si o invitatie pentru a incerca acest joc pe server-ele de review, cu o singura rugaminte: de a nu publica un review inainte de 2 noiembrie 2009.

Zis si facut. Am trecut pe partitia de Vista (din motive pe care le voi explica mai jos), am descarcat cei 1.1 GB ai jocului (mai putin decat ma asteptam), l-am instalt si am pornit. 40 de ani au trecut in cateva secunde, si am ajuns intr-o epoca spatiala, cand calatoriile pe Luna sunt la ordinea zilei.

Si cum era de asteptat, resursele satelitului nostru natural au inceput sa fie exploatate. Dar in goana dupa profit, companiile miniere au fost neglijente, ajungandu-se la cel mai mare accident din istorie. Luna a fost distrusa, in locul ei ramanand un arc de fragmente selene. Si astfel ruta de plecare a navelor spatiale de pe Pamant a fost, cel putin pe moment, desfiintata.

Supravietuitorii catastrofei au ramas abandonati in spatiu. Iar Statia Spatiala Internationala a primit misiunea de a investiga cele intamplate. Numai ca minerii s-au simtit amenintati de aceasta initiativa, au format Moon Mining Cooperative si au decis sa se apere, degenerandu-se intr-un conflict armat.

Din pacate toata aceasta poveste serveste doar ca expozitiune. Pentru ca jocul nu are campanie singleplayer. Doar multiplayer online, unde se pot intalni pana la 32 de jucatori per server, facand parte din cel doua tabere, ISS si MMC. Insa diferentele dintre tabere tin doar de nume si de culoare.

Mi-a placut ca jocul se incarca repede, imediat intampinandu-ma un meniu simplu, dar placut. Am umblat putin la setari, am observat ca rezolutia nativa a monitoarelor 4:3 de 1280*1024 nu este suportata, am ales cea mai apropiata valoare, si am gasit singurul server populat, la care s-a conectat imediat si am inceput sa joc.

Si aici incep noi dezamagiri (pe langa lipsa singleplayer-ului). In primul rand grafica. Avand in vedere cerintele astronomice si prestigiul Futuremark, ma asteptam sa-mi ia ochii. Insa de la filmuletele de prezentare nu s-a schimbat mai nimic. Este prea poligonata, prea simplista, si prea colorata.

Si asta in ciuda faptului ca este exclusiva DirectX 10, si impanata de PhysX. Iar eu am jucat pe un GeForce 8800GTS, complet compatibil care, la rezolutia aleasa, in afara de AA a avut totul la maxim. Si am fost mult mai impresionat de grafica din Crysis sau Cellfactor, jocuri care au deja o vechime. Mi s-a atras atentia ca voi juca o varianta prelansare. Insa mai mult de rezolvarea catorva bug-uri razlete nu ma astept sa se intample la varianta finala. Deci neajunsurile raman.

Ajungem la gameplay. Nici acesta nu m-a prea incantat. Ma asteptam sa ma bucur de zborul 3D prin spatiu, in imponderabilitate. Insa de aici vin si majoritatea problemelor. Trecand peste timpul de acomodare cu controlurile, ne lovim de mediul de joc complet deschis. Deci atacurile pot veni din orice directie. Iar armele din dotare sunt suficient de puternice pentru a termina o lupta in cateva secunde (a se citi 2-3). Deci te trezesti mort inainte sa iti dai seama cine si de unde trage in tine.

Ai la dispozitie o singura arma automata, care fie trage rafale continue pana se termina incarcatorul, fie la folosirea lunetei trimite salve de zece gloante la distanta. Si ma asteptam ca in 40 de ani sa fie rezolvata problema reculului. Insa in imponderabilitate este si mai deranjant, mai ales cand folosim luneta, si cand ne trezim cu ochii in soare dupa fiecare foc.

De aproape se poate monta o baioneta in varful armei, pentru ceva infruntari corp la corp. Mai exista si trei tipuri de rachete trase tot de arma principala, cu apa, EMP sau explozibil (servesc functii de fum, flashbang si grenada). Deci diversitatea si originalitatea nu sunt puncte forte.

Scopul fiecarei harti este de a captura obiective strategice impreuna cu echipa ta. Echipa care reuseste stapanirea tuturor obiectivelor castiga runda. Exista si o limita de timp, si cand este atinsa castiga tabara cu cele mai multe obiective in subordine. Iar cand mori, reapari in trei secunde, din directia generala a echipei tale.

Hartile au insa si o margine. Si daca ajungi la ea, esti incet omorat de micro meteoriti invizibili. Daca esti pe faza, te poti intoarce la timp in zona de lupta. Insa viteza de reactie este esentiala. As indrazni sa spun ca studiourile Futuremark au incercat sa reecranizeze succesul Counter Strike pe reteta proprie. Dar au omis cateva lucruri esentiale, cum ar fi imposibilitatea de a face tactici de lupta pe o harta deschisa.

Un alt impediment (minor) a fost imposibilitatea de a face un print screen in acest joc. Se imprima imaginea din spatele jocului, fie ca eram in meniu sau in mijlocul actiunii. Asa ca a trebuit sa apelez la kitul de presa pentru acest articol.

Vorbind despre un joc tip MMO, ma asteptam sa scaleze cat mai bine pe sistemele vechi. Dar Futuremark n-a jucat bine nici aceasta carte. Pe langa cerinte greu de implinit, exista si limitarea DirectX 10, ce impune un sistem de operare Microsoft Windows Vista sau 7. Totusi utilizatorii de XP nu pierd cine stie ce. Jocul va costa 20 $ / €, cu o reducere de 10% la precomanda.

Tip: MMO FPS
Data lansarii: 4 noiembrie 2009
Cerinte minime: Win Vista / 7, Core 2 Duo E6600 sau Athlon64 X2 5600+ CPU, 2 GB RAM, 1.5 GB pe HDD, GeForce 8800GT sau Radeon HD 3870 cu 256 MB
Cerinte recomandate: Win Vista / 7, Core 2 Quad Q6600 sau Phenom II X4 940 CPU, 2 GB RAM, 1.5 GB pe HDD, GeForce GTX 260 sau Radeon HD 4870 cu 512 MB
Rating: 5

Exit mobile version