Ca noutate, Skylon este complet reutilizabila (nu ca Shuttle-ul, la care booster-ele si rezervorul se desprindeau si erau doar partial refolosite). Alta noutate ar fi motoarele Sabre hibride. Acestea pot functiona fie ca motoare cu reactie (eng Jet Engine), fie ca motoare de racheta (eng Rocket Engine). Sunt programate sa fie Jet Engines la decolare / aterizare, in limita vitezei de Mach 5 (peste aceasta viteza aerul intrat in motor ar fi prea incins si ar topi motorul), peste M5 inchizandu-se gurile de aer si transformandu-se in Rocket Engines si urcand pe orbita. Avantajul modului cu reactie este economia de combustibil (consuma aproximativ de 5 ori mai putin ca in modul racheta).
Naveta este proiectata si ca vehicul de agrement, putand transporta pasagerii doritori pe orbita. Totul pentru un pret estimat la 250 000 $ de billet la inceput, pret care se preconizeaza ca va scadea la 100 000 $ ulterior. Skylon este mai mare decat un Airbus A380, iar cercetarea si productia va costa undeva sub 10 miliarde $ si va dura 7-10 ani.