In urma cu aproximativ o luna, nVidia ne dadea vestea proasta ca nu va mai suporta, in mod oficial, SLI cu trei sau patru placi video incepand cu generatia Pascal de GPU-uri. La nivel de driver ramanea integrat numai modul dual SLI. Dar dezvoltatorii de jocuri puteau in continuare sa se ocupe ei de aceasta optimizare.
Iar jucatorii puteau descarca o serie de chei speciale de site-ul dedicat, pentru a activa functia suplimentara. Pana la urma nVidia a decis sa renunte complet la aceasta idee, de jocuri pe mai mult de doua GPU-uri. Si a anuntat ca Pascal va sti de tri sau quad SLI numai in aplicatii aprobate special de nVidia. Si nu jocuri.
Lista scurta cuprinde momentan trei benchmark-uri: 3DMark FireStrike, Unigine Heaven si Catzilla. Este posibil ca in viitor sa apara si alte programe, iar de jocurile mai noi sa se ocupe DirectX 12. Dar este deranjant ca nVidia nici macar nu spune clar ce planuri are, si incearca sa ne mai duca putin cu zaharelul. Cine stie, poate GTX 1080 Ti sau viitorul Titan vor suporta, ca prin minune, si tri sau quad SLI.
dar oare chiar ai nevoie de 3-4 asemenea placi ?? in plus pe noi nu ne intereseaza performanta in benchmark-uri. ci in programele care le utilizam zilnic. nu ma intereseaza ca in 3dmark scate 1 milion de puncte si in cad se balbaie.