În ciuda investițiilor substanțiale și a marketing-ului agresiv din partea producătorilor de televizoare, standardul 8K nu a avut deloc priză la public. Trecerea de la 4K la 8K este insesizabilă pentru consumatorul de rând, mai ales la diagonale mici, costurile sunt încă extrem de mari, iar conținutul lipsește cu desăvârșire. În consecință, Sony renunță în totalitate la gama de televizoare 8K, care nu a mai fost actualizată de aproape trei ani și anunță că nu va mai insista prea curând pe acest segment de piață. Televizoarele 8K rămase la magazine și furnizori vor continua să fie disponibile până la epuizarea stocurilor, însă probabil nu vor beneficia de prea mult conținut în următorii ani. Cât despre standardul 8K, în caz că nu sunteți familiarizați, acesta aduce o rezoluție de 7680 x 4320 pixeli – de 4 ori mai mare decât 4K și de 16 ori mai mare decât 1080p. În locul televizoarelor 8K, Sony va introduce câteva modele high-end QD-OLED 4K, sub branding-ul Bravia 8 II, dar și un potențial model flagship cu backlight RGB, care va concura cu OLED-urile de top ale rivalilor LG și Samsung. Cu alte cuvinte, Sony a conștientizat că rezoluția 8K nu va fi adoptată prea curând de publicul larg, așa că își propune să vină cu alte îmbunătățiri ce pot fi percepute de consumatori: contrast, luminozitate, longevitate etc.
Însă, în ciuda renunțării la gama de televizoare 8K, Sony insistă în continuare pe camerele video profesionale 8K. Rezoluția ridicată a acestora prezintă unele avantaje, mai ales în post-producție, dar, de cele mai multe ori, conținutul ajunge să fie downscaled la 4K pentru a putea fi vizionat de mase.
Via Techspot