Iar acum pentru ca in sfarsit EA – DICE a realizat patch-ul aferent pentru Battlefield 4, putem sa vedem sporurile de viteza aduse de acest limbaj nou. AMD ne-a promis pana la 45% mai multa performanta in situatiile unde limitarea era data de CPU. Pentru ca procesorul nu mai este implicat in abstractizarea necesitata de DirecX, Mantle ducand rendarea mult mai aproape de GPU.
Din pacate initial numai trei GPU-uri vor putea folosi Mantle cu rezultate optime in Battlefield 4: Hawaii (din Radeon R9 290X si R9 290), Bonaire (din Radeon R7 260X si R7 260, posibil si HD 7790) si IGP-ul lui Kaveri (din A10-7850K si A10-7700). Restul placilor cu arhitectura GCN vor trebui sa mai astepte putin pentru a-si atinge potentialul maxim.
Dar pana sa avem driver-ul Catalyxt 14.1 beta necesar testarii noului limbaj de programare, DICE ne-a oferit cateva rezultate obtinute de ei. Sa ne face o idee despre Mantle. Astfel, procesorul A10-7850K (quad core Kaveri la 3.7 GHz, TurboCore la 4 GHz, si IGP cu 512 Stream processors si 720 MHz) reuseste la o rezolutie de 1208*720 pixeli cu detaliile pe mediu un spor de 14%.
O configuratie compusa din CPU-ul FX-8350 (octo core Vishera la 4 GHz, TurboCore la 4.2 GHz) si o placa video Radeon HD 7970 (Tahiti cu 2048 Stream Processors, 925 / 5500 MHz) la 1920*1080 pixeli cu detalii pe ultra ofera diferente de 25%. Si asta chiar daca placa nu este oficial in carti.
Iar un sistem cu procesor Core i7 3970X (hexa core Sandy Bridge E la 3.5 GHz, TurboBoost la 4 GHz) si doua placi video Radeon R9 290X in Crossfire (Hawaii cu 2816 Stream Processors, 1000 / 5000 MHz) la 1920*1080 pixeli cu detalii pe ultra si AA 4x urca cu 58%. Peste ce ne promitea AMD.
Acum ardem de nerabdare sa vedem si review-uri independente, pentru ca presa deja are acces la Catalyst 14.1 beta.