Actiunea este preluata de unde fusese lasata in Shadow of Chernobyl. Avem parte de o introducere destul de elaborata, in care aflam despre decizia de a se prelua controlul centralei nucleare. Insa, in ciuda pregatirilor si a tuturor planificarilor, operatia esueaza lamentabil.
Iar noi suntem trimisi in zona de lupta pentru a afla ce s-a intamplat. Si incet toate secretele sunt aflate. Si totul se petrece in proximitatea orasului Pripyat, de unde si titlul. Ca noutate, la sfarsitul jocului singleplayer avem posibilitatea de a alege sa terminam sau sa continuam sa exploram zona, caz in care primim libertate totala.
Atmosfera este la fel de apasatoare si misterioasa, dar ceva mai bine lucrata. Iar elementele de fizica sunt perfect integrate. Si in ciuda graficii DirectX 11, Stalker Call of Pripyat este un joc foarte modulabil. Pentru ca la nivel minim are nevoie de un procesor la 2 GHz, 512 MB de RAM, 6 GB pe HDD, si o placa video GeForce 5700 sau Radeon 9600 cu 128 MB. Iar recomandat ar fi CPU dual core la 2.8 GHz, 2 GB de RAM, tot 6 GB pe HDD, si placa video de la GeForce 9800GTX sau Radeon HD 4850 cu 512 MB in sus.
Demo nu exista, si nici trailer-e nu s-au prea obosit creatorii sa puna la dispozitia celor interesati. Singurul disponibil este mai jos: