Pentru inceput Leaf Ev este un automobil complet electric, nu hibrid. Deci ar trebui sa fie mai ieftin, un motor cu ardere interna nemaifiind inclus. Si pentru a scurta timpii de incarcare, se va implementa un circuit care sa suporte 480 V si sa permita o incarcare de 80% a bateriilor in aproximativ 30 minute. Inca prea mult, dar merge.
Totusi astfel de transformatoare ar cam seca reteaua electrica nationala a unei tari daca ar fi folosite in acelasi timp mai multe. Asa ca Nissan, in colaborare cu Showa Shell, a hotarat sa-si deschida o serie de statii de incarcare pe baza de energie solara.
Deci nu numai ca Leaf Ev este mai ecologica, dar si energia folosita la incarcarea sa are la baza tot o sursa complet nepoluanta. Aceste statii vor folosi panouri CIS de la Showa, realizate cu dielectrici din cupru si indiu, mai eficiente ca variantele mai vechi cu siliciu, si baterii Li-Ion construite in colaborare cu NEC, pentru incarcarile pe timp de noapte.
Si daca lucrurile merg bine, sistemul poate ajunge si pe acoperisul caselor, sau chiar sa furnizeze electricitate la sistem.