Acum că este deja istorie, putem vedea rezultatele finale de anul acesta de la Black Friday 2023.
Pe 10 noiembrie, peste 600.000 de clienți au efectuat comenzi pentru un total de 2,8 milioane de produse, înregistrând o creștere de 26% față de anul precedent. Aceste cifre semnificative reflectă popularitatea evenimentului Black Friday și capacitatea sa de a satisface așteptările consumatorilor cu oferte atractive, într-un context economic în care bugetele familiei sunt supuse presiunii.
Valoarea totală a comenzilor plasate la eMAG în cadrul Black Friday 2023 a ajuns la 731 de milioane de lei, înregistrând o creștere de 87 de milioane de lei față de anul anterior, cea mai mare creștere valorică din cei 13 ani de când evenimentul a fost adus în România de către eMAG. Acest lucru confirmă faptul că românii au alocat bugete mai mari pentru achiziționarea produselor în ziua cu cele mai bune oferte din an.
Un aspect semnificativ al Black Friday 2023 la eMAG este diversificarea produselor comandate, care acoperă atât bunurile de folosință îndelungată, cât și articolele pentru nevoile zilnice. În ziua evenimentului, clienții au plasat comenzi de peste un milion de produse din categorii precum băcănie, băuturi, parfumuri, îngrijire personală și cosmetice. De asemenea, abonații la programul Genius, care oferă livrare gratuită și alte beneficii în patru aplicații de comerț online (eMAG, Tazz, Fashion Days și Freshful), au adăugat în medie 6,6 produse în coșul de cumpărături.
Pe lângă creșterea cumpărăturilor online, Black Friday 2023 a evidențiat preferința pentru plata cu cardul, cu șapte din zece români optând pentru această metodă de plată, ca fiind simplă și sigură. De asemenea, majoritatea comenzilor (58,49%) au fost livrate la punctele easybox.
În cadrul evenimentului, s-au comandat produse variate, inclusiv nopți de cazare, vouchere de bilete de avion, automobile, carne de porc și servicii de sănătate și frumusețe.
Topul categoriilor de produse comandate în cadrul Black Friday la eMAG a inclus băuturi, băcănie și petshop, parfumuri, îngrijire personală și cosmetice, jucării și articole pentru copii, electrocasnice mici și mari, mobilă și casă, telefoane, tablete și gadget-uri, laptopuri, IT, birotică și papetărie, TV, audio-video, gaming și cărți, fashion și sport, precum și bricolaj, grădină și auto. Aceste date reflectă diversitatea preferințelor clienților în cadrul evenimentului Black Friday de la eMAG.
Black Friday la eMAG a devenit un eveniment așteptat în calendarul de cumpărături online al românilor, iar rezultatele din 2023 arată că această zi de reduceri continuă să fie un moment important pentru economia țării.
În premieră de Black Friday, Bucureștiul a ieșit din top cinci județe după valoarea medie per client. Astfel, în topul județelor cu cele mai mari comenzi per client se clasează Iași pe primul loc, urmat de Sălaj, Cluj, Bistrița-Năsăud, Dolj, iar București se clasează pe locul șase.