Acum trei-patru ani am luat cinci HDD-uri Seagate ST3000DM001 și ST2000DM001 pentru desktop și home server și nici măcar unul nu mai este funcțional. Au fost schimbate în repetate rânduri de magazine pe garanție, iar o parte dintre ele direct de Seagate cu unități recertified. Cele noi, înlocuite din stocurile magazinelor, au rezistat „onorabil” între 6 luni și un an, în timp ce unitățile recertified n-au ținut mai mult de 3-4 luni.
Defectul apare aleator, indiferent de orele de funcționare ale HDD-ului și se manifestă prin erori la citire/scriere și un număr foarte mare de sectoare instabile și realocate. După ceva timp, unitatea începe să corupă datele și devine inaccesibilă. Astăzi s-a defectat ultimul ST2000DM001 recertified cu garanție valabilă, însă cum service-ul este asigurat de Seagate care oferă în schimb numai refurbish-uri, cred că mai bine mă lipsesc. Și în caz că vă întrebați, nu sunt doar eu. Seagate ST3000DM001 a reușit „performanța” de a aduna peste 1400 de review-uri de o stea pe Newegg din această cauză, iar producătorul s-a ales chiar cu un proces în 2016 pentru failure rate-ul neobișnuit de mare. Conform Blackblaze, un furnizor de servicii cloud, Seagate a avut și încă are cea mai mare rată de defectare dintre toți producătorii. În 2015, de exemplu, Seagate Barracuda Green ST1500DL003 a avut un failure rate de 222.77%!
În paralel, am mai folosit câteva HDD-uri Western Digital Blue, Hitachi și chiar și un Samsung Spinpoint F3 1 TB pe care l-am luat acum mai bine de 7-8 ani. Toate funcționează perfect și nu au sectoare realocate. Nu știu voi, dar eu n-o să mai cumpăr niciodată unități de stocare de la Seagate, fie ele HDD sau SSD. M-am săturat de cereri de RMA și de discuții cu departamentul lor de suport tehnic.
Voi ce experiențe ați avut cu Seagate?