Site icon Arena IT

Tepe de BlackFriday 2014

Black FridayPrima parte din BlackFriday 2014 in mare s-a incheiat. Ea a tinut toata ziua de vineri, 21 noiembrie 2014, si pentru unele magazine continua pana duminica inclusiv, si chiar si mai departe. Cea de-a doua etapa este programata vinerea viitoare, 28 noiembrie. Ea ar trebui sa fie de ceva mai mica amploare.

Insa nu putem spune ca prima parte ne-a impresionat prea tare… Ea a fost mai mult un pretext pentru magazine de a face vanzari pe seama clientului naiv si bine intentionat. Si practica lor preferata, ca de fiecare data, a fost de a creste pretul inainte de eveniment, pentru a-l reduce apoi artificial. O alta metoda a fost de a scadea semnificativ pretul unor produse cu stoc extrem de mic, si poate chiar inexistent. Care din prima clipa apareau ca terminate.

Pe online exista totusi moduri pentru a ne proteja de aceste… tepe. Cea mai simpla este verificarea pretului unui produs pe agregatoarele de preturi (cum ar fi price.ro, shopmania.ro, compari.ro), unde sigur gasim si magazine mai mici, cu preturi in general mai mici, care nu si-au permis sau nu au dorit sa organizeze un BlackFriday.

O alta varianta, ceva mai complicata, ar fi prin intermediul motoarelor de cautare, si anume a cache-ului lor. Pe scurt, un motor de cautare indexeaza periodic orice site. Cu cat acesta este mai mare si mai titrat, cu atat este mai des verificat. Iar de fiecare data, o versiune a fiecarei pagini este salvata, si poate fi cazuta si de noi. Cum asta?

In primul rand, fie in Google fie in Yahoo, dam o cautare dupa numele produsului dupa care scriem „site:” si imediat, fara pauza, numele site-ului (cu tot cu terminatia .ro sau care este ea, insa fara prefix ca http sau www). Sau lasam doar terminatia (.ro) dupa „site:”, si cautarea se face in toate site-urile care corespund. Dupa care, la afisarea rezultatelor, sub link avem trecuta pagina cautata, si la final o sagetuta in jos, care prin apasare ne ofera varianta cached a respectivei pagini. Si este bine sa folosim atat Google cat si Yahoo, pentru ca au motoare de cautare diferite, si inevitabil indexeaza diferit site-urile, oferindu-ne poate versiuni mai vechi.

De exemplu la PCGarage (GarageMall.ro), in acest BlackFriday (care la ei tine pana luni) regasim fierul de calcat Braun TexStyle 7 TS 745, redus cu 40% de la 370 lei la 222 lei. Daca facem o verificare a paginii cached de Google, vedem ca in data de 25 octombrie 2014 acest fier era 360 lei. Aproape, dar nu identic. Insa acceptabil.
GarageMall_BF_1 GarageMall_BF_2
Exista totusi situatii in care site-urile se tradeaza singure, prin comentariile facute de clienti in trecut. Comentarii care mai mentioneaza si pretul… Si pe care bineinteles ca nu le-au vazut organizatorii, si nu le-au facut disparute. Avem astfel de exemple, sesizate de cititorii nostri.

Unul vine de la MerketOnline, si prezinta un expresor de 460 lei, redus cu 41% pana la 279 lei. Dar primul comentariu din august 2014 ne spune ca acest produs este imbatabil sub 300 lei. Acum, cu BlackFriday inca in desfasurare, stocul s-a epuizat.
Marketonline_BF_teapa
Din pacate aceste practici vor dainui in continuare, pentru ca masuri impotriva lor nu pot fi luate la nivel oficial. Minciuna este, pana la urma, legala. Doar noi cumparatorii putem sesiza adevarul, si putem boicota un magazin pana se invata minte. Si pe aceasta cale lansam o invitatie celor ce au prins adevarate oferte sa se prezinte si sa ne spuna ce au achizitionat!

Exit mobile version