Tesla, care produce Modelul 3 la Shanghai, a devenit cel mai mare exportator de vehicule electrice din China. Cu toate acestea, Uniunea Europeană a considerat că Tesla a cooperat în ancheta privind subvențiile acordate de guvernul Chinei și i-a impus un tarif de import de 21%, considerabil mai mic decât tariful maxim de 37,6% aplicat altor companii chineze.
Cu toate acestea, Tesla a anunțat că va fi necesar să crească prețul pentru Model 3 cu aproximativ 1.500 de euro. În prezent, acesta se vinde în UE cu prețuri cuprinse între 35.000 și 50.000 de euro, în funcție de dotări și fără a include subvențiile.
Tarifele de import stabilite de Comisia Europeană sunt provizorii și vor rămâne în vigoare până în noiembrie. La acel moment, executivul european va decide ce tarife definitive vor fi aplicate fiecărui producător, în funcție de subvențiile primite și de relația cu guvernul chinez.
Similar cu Tesla, și modelul Mini electric fabricat de BMW în China a primit un tarif provizoriu de import de 21%, iar Dacia a anunțat că nu va crește, cel puțin momentan, costul de achiziție pentru clienții care optează pentru Spring.
Daca Tesla Model 3 era 41.000 … 21% inseamna 8.610 Euro … si totusi de ce au scumpit doar cu 1.500 Euro?!
De unde au mai taiat?
sper ca nu de la sistemele de securitate 🙂 cred ca au taiat din profit, ca sa fim sinceri
Pai “self driving” e oricum pus pe masina e doar un update / activare din soft. Numai ala e 7500 €. L-or fi dat pe pierdere.
Nu, “self driving” era optiune separata, nu era inclusa in pret.
Probabil ca din … PROFITUL MARE 🙂
S-a scumpit deja si pt Romania