Tesla, care produce Modelul 3 la Shanghai, a devenit cel mai mare exportator de vehicule electrice din China. Cu toate acestea, Uniunea Europeană a considerat că Tesla a cooperat în ancheta privind subvențiile acordate de guvernul Chinei și i-a impus un tarif de import de 21%, considerabil mai mic decât tariful maxim de 37,6% aplicat altor companii chineze.
Cu toate acestea, Tesla a anunțat că va fi necesar să crească prețul pentru Model 3 cu aproximativ 1.500 de euro. În prezent, acesta se vinde în UE cu prețuri cuprinse între 35.000 și 50.000 de euro, în funcție de dotări și fără a include subvențiile.
Tarifele de import stabilite de Comisia Europeană sunt provizorii și vor rămâne în vigoare până în noiembrie. La acel moment, executivul european va decide ce tarife definitive vor fi aplicate fiecărui producător, în funcție de subvențiile primite și de relația cu guvernul chinez.
Similar cu Tesla, și modelul Mini electric fabricat de BMW în China a primit un tarif provizoriu de import de 21%, iar Dacia a anunțat că nu va crește, cel puțin momentan, costul de achiziție pentru clienții care optează pentru Spring.