Astazi Tesla a lansat pe piata o noua versiunea a lui Model 3, de data aceasta este vorba despre un Long Range cu tractiune spate care promite o autonomie WLTP de 702 km.
Insa chiar daca e doar cu tractiune spate, ramane o masina foarte puternica si rapida, accelerand de la 0 la 100 k/h in doar 5.2 secunde. Pretul intreg pleaca de la 44990 Euro deci poate fi luata cu aproximativ 40.000 Euro cu Rabla Plus.
In acelasi timp au ieftinit si varianta de baza a lui Tesla Model 3, cea care are tot tractiune spate si autonomie WLTP de 513 km, o masina foarte foarte eficienta si faina pe care am testat-o si eu. Pretul de baza pleaca acum de la 39990 Euro, deci poate fi luata cu 35000 Euro prin programul Rabla. Efectiv, cat costa un Golf cu cutie automata si 115 cai putere. Practic, o comparatie pe care nu are sens sa o fac, pentru ca Model 3 Standard e mult mai mare, mai degraba ca un Passat, si mult mai puternic, avand undeva ala 300 CP si reusind sa atinga 0-100 km/h in doar 6.1 secunde.
Apropo, un Golf de 300 de cai costa 62000 euro. Asta pentru cei care spun ca masinile electrice sunt mai scumpe. Sunt scumpe daca bugetul e sub 30.000 euro, altfel sunt la fel de scumpe cu echivalentele lor pe combustie.
Apropo, acum daca vreti sa faceti test-drive in vestul tarii, puteti sa o faceti si la Timisoara si la Arad, detalii pe site.
Cand vorbim de range de 1000 km si de pret sub 35.000 mai putem discuta. Pana atunci ma duc cu diesel-ul.
Dupa raspumsul tau imindau seama ca nu ai urcat in viata ta intr-o masina electrica, sa nu mai vorbim de condus. Cand va aud pe toti diletantii ca nu vreti sa auziti de electrica decat atunci cand ajunge la 1000 km autonomie sau ca nu dati dieselul sau benzinarul pe electrica imi dau seama de ignoranta voastra . Baiete cumpara un Lucid, dar presupun ca nu sti ce e, are autonomie aproape 1000 km, deci mai mult ca 75% dintre masinile termice.
Alin si eu sunt de aceasi parere. Iti dau un exemplu….. concret din vara asta. 7 familii cu 7 masini pe motorina/benzina au plecat in concediu in Grecia. Hai sa facem o simulare altfel. 7 masini tesla pleaca pana in grecia……4 adulti in fiecare masina…+1 sau 2 copii si evident masina incarcata full cu bagaje. Cei care au copii mici stiu despre ce vorbesc. Crezi ca cu 6 Tesla la o temperatura de 40 de grade afara, cu clima pornita…….ajung toate 7 la Greci in acelasi timp pe o distanta de 1000 de km din nordul tarii ? iti zic eu ca NU, NU , NU , si iar NU. Si ghici ce……anul acesta au ajuns toti in acelasi timp cu 7 masini pe motorina/benzina. Si daca e sa le pui la vanzare ACUM….nici o masia nu valoreaza mai mult de 10.000……… nu vad nici eu hype-ul la care mai adaugam si impactul asupra mediului cand vine vb de o masina electrica. POATE in Oras se merita…..daca ai panouri……hai ca POATE…….dar pt oras sa dau 40-50.000 de euro…….. prefer un passat din 2010……si diferenta de bani sa fac altceva cu ei. Nu se justifica INCA pretul/range….
Eu cred ca ce lipseste cu adevarat la Teslele astea este optiunea de a lua una cu putere mica (sa zicem 150 cai) cu baterie de 700+ km la 25.000 euro. Eu de exemplu nu am ce sa fac cu 300 de cai si 6 secunde pana la 100 km/h l. Si nu as plati acel pret ca sa am ceva ce nu folosesc.
Argumentul ca daca ii ai ii folosesti nu este real. Am motoreta care face 0-100 km/h in 4 secunde, e veche de peste 20 de ani, a costat 1/20 din pretul teslei (daca nu cumva si mai putin) si de cate ori mi-a trebuit 0-100 in 4 secunde? Absolut niciodata… Da, am incercat sa vad cum se simte si senzatia este faina. Dar necesar, absolut niciodata.
Daca as avea combinatia asta de performante reduse cu autonomie mare si pret decent, Tesla ar fi best buy.
Tesla oricum e best-buy, o dovedesc statisticile la nivel mondial.
Da, dar cum scrie si in articol, este o masina ieftina daca vrei sa dai peste 30.000 pe o masina. Deci e best buy la raportul perfomante/pret, cel putin asa o vad eu. La capitolul ajung din A in B care e la 1000km fara sa ma intereseze performantele, si cu un pret de max 25.000 care oricum mi se pare ridicol pentru o cutie pe 4 roti, nu numai ca nu mi se pare best buy, ci mi se pare ca e o lipsa mare de optiuni in categoria electricelor.
Am scris cutie pe 4 roti pentru ca volumul masinii conteaza. Asa stiu ca exista Renault Twingo de mers din A in B, dar nu se califica la „masini”.
Noul model vine tot cu scândură de călcat pe post de planșă bord? Nu de alta dar dacă tot arunci cu banii măcar să ai parte de funcționalități multiple.
tot, si tot fara instrumente de bord
Eu am fost pe 20 Septembrie la un test drive pentru ca am fost informat ca or sa fie reduceri substantiale in acea zi.
Spre dezamagirea mea nu a fost nici o reducere de pret, doar se primea gratuit un Wall Box daca dadeai comanda in acea zi, adica o „reducere” de aproximativ 500 Euro.
In plus angajatii de la Tesla mi-au spus ca preturile or sa creasca din cauza taxelor vamale la masinile importate din China si surpriza … au scazut substantial cu 2.500 Euro la Standard Range de la 42.500 la 40.000 si doar cu 500 Euro la Long Range.
Sa inteleg ca au mintit intentionat ca sa puna presiune pe cumparatori desi stiau ca va fi tocmai invers sau poate asa au fost informati?!
Practic acum sunt 4 variante (la fel ca la Model Y) si diferentele pornind de la SR 40.000 Euro sunt de +5.000 Euro pentru baterie mare (tractiune spate LR) si +5.000 Euro pentru inca un motor (tractiune integrala LR).
Nelamuririle mele in legatura cu noua versiune (tractiune spate LR) sunt:
– este derivata din SR la care s-a pus bateria de la LR sau e derivata din LR Dual Motor si s-a scos un motor?
– bateria este LFP sau nu?
– masina este produsa in China sau in Germania sau in alta parte?
– numarul de boxe si sunetul este ca la LR Dual Motor sau ca la SR
– capitonarea usilor este cu Alcantara ca la LR Dual Motor sau cu textil ca la SR
– termenul de livrare nu este afisat spre deosebire de celelalte versiuni unde este afisat Octombrie-Noiembrie
Cred ca e timpul sa produca si Model 3 in Germania ca sa scada costurile de transport si taxele vamale si implicit pretul, desi costul de productie in general e mai mare in Germania decat in China (mana de lucru si alte costuri asociate)
Si alta chestie ciudata: de ce timpul 0-100 este de 5.2 secunde (mai bun decat la SR 6.1 secunde) daca are acelalsi motor ca la SR, dar o greutate si mai mare?! Nuy ar fi trebuit sa fie tocmai invers?
99%: bateria si motorul sunt aceleasi de pe LR AWD (adica 79 kWh brut) la fel si interiorul.
Pacat de masina ca are un raport pret/dotari/performante ok, dar ii lipseste deschiderea si transparenta.
Ma atrage la fel de mult precum Iphone-ul, adica deloc 🙂
Citind atent commenturile constat și se și verifică faptul ca săracii sunt și prosti deopotrivă. Pe cei săraci vă sfătuiesc să găsiți ceva mai profitabil de lucru apoi să vorbiți despre mașini de peste 40000! Dacă nu găsiți atunci așteptați o mașina electrică cu autonomie de minim 5000km care să consume sub 10 kw/100 km și să coste sub 10000 €