Pentru a se apropia cat mai bine de esenta razboiului, Theatre of War abandoneaza colectarea resurselor si construirea bazelor sau a trupelor. Avem parte de un fel de Panzer General in timp real. Accestul se pune pe acuratetea armelor si unitatilor, AI si o autenticitatea atmosferei.
La orice pas pandeste un lunetist, sau sta ascunsa o mitraliera, ceea ce lungeste, poate prea mult, fiecare misiune. Jucatorul trebuie sa verifice fiecare cotlon inainte sa avanseze. Si fiecare atac este limitat de artileria inamica, situata in zare, ce trebuie neutralizata mai intai.
Grafica este destul de buna, insa nu exceleaza la nici un capitol. S-a investit in unitati, mediul inconjurator ramanand undeva pe planul doi trei, fiind putin cam sters si monoton. Mai recupereaza putin cu dimensiunile generoase ale fiecarei zone de lupta. Tancurile trec foarte realist prin obstacole si darama copacii, insa din loc in loc mai se observa cate un gard care este distrus cu totul, desi a fost lovit doar intr-o margine.
Sistemul minim necesar trebuie sa includa un procesor la 2.6 GHz, 1 GB de RAM, 3 GB liberi pe HDD, si placa video de la GeForce FX 5700 sau Radeon 9600 cu 128 MB in sus. Iar recomandat ar fi CPU la 3.2 GHz, 2 GB RAM, tot 3 GB pe HDD, si placa video minim o GeForce 6800 sau Radeon X850 cu 256 MB.
Un demo pentru Theatre of War poate fi descarcat de aici, iar trailer-ul oficial il puteti urmari mai jos.