Am văzut ieri, pe un grup de Facebook al pasionaților de Toyota, că în Germania a dispărut din aplicație funcția de climatizare de la distanță, adică pornirea ventilației din telefon. Partea care enervează cel mai tare este că vorbim despre o funcție inclusă într-un pachet pe bază de abonament, deci plătită, iar acum a fost eliminată pe motiv că ar polua.
Pe scurt, Toyota îți dă posibilitatea să pornești climatizarea din aplicația lor, iar sistemul rulează aproximativ 20 de minute. Poți să dai fie încălzire, fie răcire, iar mașina gestionează singură cum face asta. Problema este că la hibride, motorul termic poate porni în timpul acestui interval, în funcție de temperatură și de ce consideră sistemul că are nevoie.
De aici începe conflictul cu legislația din Germania, care sancționează zgomotul inutil și emisiile evitabile. Tradus în viața reală, asta înseamnă că nu prea ai voie să ții motorul pornit în staționare doar ca să-ți încălzești sau răcești habitaclul. Nici iarna, nici vara. Și, sincer, sună absurd în momentul în care mașina nici măcar nu pleacă de pe loc, iar tu vrei doar să nu te urci într-o mașină în care te coci vara și te arde fundul de la pielea incinsă a scaunelor. Nu mai zic că uneori nici mâna pe volan nu o poți ține la cât de cald este vara. Sau invers, iarna este o funcție utilă care vine la pachet și cu încălzirea parbrizului, iar dacă mașina este plină de zăpadă te ajută enorm la deszăpezire. Nu mai zic că te urci în mașină și ai 23 de grade, scaunele încălzite, volanul încălzit și parbrizul curat.
Din ce spun oamenii pe grupuri, problema a apărut pe 8 septembrie, când după un update al aplicației funcția ar fi dispărut de pe mașinile full-hybrid. La plug-in hybrid, situația e mai simplă: climatizarea se poate face electric, fără pornirea motorului termic. La hibridele clasice însă, dacă mașina decide că are nevoie de aport termic, ajunge să pornească motorul, chiar dacă nu neapărat pentru toată perioada. Diferența tehnică e reală, dar din perspectiva clientului final tot rămâne o tăiere de funcționalitate din pix.
Personal, mi se pare o bătaie de joc față de utilizator și o exagerare din partea statului german. Înțeleg ideea de a reduce poluarea și de a descuraja lăsatul motorului pornit degeaba, dar aici vorbim despre o funcție modernă, controlată, limitată în timp, care îți crește confortul și siguranța. Și am o bănuială că nu va trece mult până când genul ăsta de interpretare rigidă va fi preluată și de alte țări.

awwww, printesele nu mai pot sa apese doar un buton ? musai sa-si deplaseze celulita pana la masina si sa apese 2 butoane … chiar e bataie de joc :))))))))
Pai hai sa interzicem tot ce e remote atunci. Eu propun sa renuntam si la telecomanda de la televizor.
Nemții mereu exagerează cu regulile tâmpite.
După ce am încasat un radar în Germania cu sub 40 km/h nu mă mai miră nimic din partea lor.
Și după aceea tot ei se miră că un fost militar a făcut o criză de nervi și a intrat cu mașina în mulțime. Nu degeaba renunță francezii la reglementarea excesivă și reușesc astfel să scadă numărul de accidente, dar na nemții sunt nemți și trebuie ei să reglementeze tot ca să se simtă ca la pușcărie.
Eu era sa-mi iau amenda acum 2 ani cand m-au tras pe dreapta intr-o parcare la granita cu Austria. Pe banda care ducea in parcare era limita de 10 sau 20km/h. Cine naiba sa o respecta? M-am dus catre politie cu 50-60, normal. Scandal ce mi-au facut. Zic nene, merg mai repede daca alerg decat sa ma pui sa merg cu 10-20 la ora. In fine, m-am prefacut ca nu stiu engleza, nu s-au inteles cu mine si m-au lasat sa plec, altfel sigur o incasam elegant. Mai bine sa par prost 2 minute decat sa-mi iau o amenda.