De cand a fost lansat Uber nu am mai urcat in nici un taxi. Mai nou am inceput sa folosesc Taxify pentru ca este mai ieftin. Cu siguranta stiti si voi diferentele dintre Uber/Taxify si un taxi clasic in care nu ai nici o siguranta.
Se pare ca cineva nu este de acord cu Uber/Taxify si vrea sa le interzica. Da, este vorba de Primaria Capitalei. Conform lui Firea, in Bucuresti vor circula doar taxi-urile autorizate, iar acestea vor trebui sa respecte cateva standarde.
Diferentele dintre Uber/Taxify si taxi-urile clasice sunt foarte mari. In caz ca nu ati mers pana acum cu Uber-ul uite care sunt avantajele:
- masini mult mai curate
- soferi civilizati
- nu-l auzi pe Florin Salam
- nu trebuie sa lasi bacsisi
- plata se face doar prin card
- poti vedea istoricul traseului
- soferii stiu sa vorbeasca corect romaneste
- soferii sunt testati psihologic
- poti programa cursele – daca stii ca la ora 18:00 iesi de la munca iti poti rezerva o masina la acea ora
- poti folosi Uber pentru a transporta rapid produse – au fost cazuri in care nu m-am putut vedea cu o persoana si trebuia sa ii livrez de urgenta un produs. Am chemat un Uber, i-am dat produsul respectiv soferului si l-a dus la destinatie.
- Cred ca lista poate continua si cu alte exemeple care nu-mi vin acum in minte
Si cu toate astea, Uber si Taxify ar putea sa dispara si sa fim nevoiti sa mergem din nou cu clasicele Loganuri galbene care:
- miros ingrozit (unele din ele)
- soferii sunt de cele mai multe ori nesimtiti
- masinile sunt intr-o stare deplorabila (90% din ele)
- esti obligat sa asculti manele
- esti pacalit la aparat
- soferul vorbeste la telefon in timp ce conduce
- trebuie sa lasi bacsisi
- poti fi luat in vizor pe grupurile de taximetristi
- risti sa iti iei bataie (cel putin in Bucuresti)
- cursele scurte sunt refuzate sau taxate triplu
- „Ma retrag, boss”
- „50 de lei e bine?”
- Si lista poate continua…
*poza este de la protestele taximetristilor de la inceputul anului
Firea spune ca taximetristii trebuie sa respecte in viitor cateva reguli de bun simt, insa cred ca vor fi doar vorbe-n vant. Ea spune ca taximetristii trebuie sa aiba un limbaj corespunzator, o tinuta decenta si masini ingrijite. Adica fix ce gasesti la Uber.
Prin noul regulament vor fi interzise toate formele de practicare a taximetriei care nu se încadrează în prevederile Legii 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, precum și în cele ale HCGMB 78/2008 și ale Codului Fiscal. Toți cei care practică activitatea de taxi în Capitală vor fi obligați să respecte acest regulament.
Uite ce spune Uber:
Aplicațiile ca Uber, serviciile de carsharing, de taxi și transportul în comun constituie soluții care pot duce la reducerea aglomerației, a poluării și pot rezolva problema parcărilor din București. Peste 350.000 de bucureșteni se bazează pe Uber pentru drumurile zilnice și mii de șoferi parteneri fac un venit în plus, prin intermediul aplicației și contribuie la bugetul public. Ne dorim să discutăm despre viitorul industriei de transport împreună cu municipalitatea și cu alți actori din industrie pentru a face ceea ce este cel mai bine pentru consumatori și pentru oraș. Credem că dialogul este cea mai bună cale pentru a oferi bucureștenilor cele mai bune servicii de transport – oficialii Uber Romania
În plus, includem mai multe informații de background, pentru o informare cât mai completă
– Uber este un serviciu fiscalizat și transparent
– Toate cursele vin cu o factură fiscală
– Anul trecut, ca exemplu, 100 de parteneri Uber au contribuit cu aproximativ 320.000 de lei taxe la bugetul de stat, constând în TVA intracomunitar, impozit pe venit, impozit și contribuții salariale.
– Serviciile ca Uber sunt diferite de cele de taxi
– Un partener Uber nu poate lua pasageri de pe stradă, la fel cum un pasager nu poate folosi serviciul în afara aplicației
– În București, peste 15% din utilizatori sunt turiști. 1 din 4 utilizatori de Uber își folosește mașina mai puțin, de când au la dispoziție și servicii ca Uber, conform IMAS
– Uber a avut până acum discuții pozitive cu reprezentanții Guvernului și ai Parlamentului României
Da, tin partea Uber si Taxify tocmai pentru ca ofere servicii mai bune. Iar taximetristii care fac scandal ca li se fura painea de la gura nu fac nimic ca sa ofere servicii mai calitative.
Am prieteni care in timpul liber fac Uber cateva ore pe zi si castiga un ban. Si eu am vrut sa ma apuc, insa timpul nu prea ma ajuta.
Plus ca preturile sunt mai mici decat la taximetristi. Ca sa va faceti o idee, de la Obor si pana in Rahova am platit 17 lei la Taxify. Aceeasi cursa dar cu un taximetrist m-ar fi costat un jur de 25-30 lei.
Voi ce parere aveti despre decizia lui Firea? Ce alegeti intre Uber si Taxi?