Ubisoft dă din nou dovadă de obraznicie, iar în cadrul unui proces intentat de consumatorii nemulțumiți că nu mai au acces la produsul achiziționat, a declarat că achiziționarea unei licențe pentru un joc nu este echivalentă cu deținerea acestuia. Titlul de la care a pornit scandalul este de The Crew, care la sfârșitul anului 2023 a fost eliminat din conturile Ubisoft Connect ale cumpărătorilor, iar serverele sale au fost închise, fără ca dezvoltatorul să ofere vreo compensație.
În caz că nu sunteți familiarizați, jocul putea funcționa exclusiv online, așadar închiderea serverelor este echivalentă cu sistarea accesului utilizatorilor la produsul pe care l-au achiziționat. Cei doi cumpărători care au chemat în judecată Ubisoft susțin că au fost induși în eroare la momentul achiziției, în sensul că nu au fost informați cu privire la o eventuală revocare a licenței. Mai mult, în interpretarea acestora, Ubisoft a încălcat prevederile legale din California referitoare la reclama mincinoasă, practici comerciale neloiale și acuză compania de înșelăciune. De asemenea, aceștia au achiziționat jocul în format fizic și l-au înregistrat pe platforma online cu ajutorul codului unic din pachet, însă, în conformitate cu reglementările din California, aceasta modalitate de vânzare se supune regulilor pentru cardurile cadou, care sub nicio formă nu pot avea o dată de expirare. Ubisoft se apără și susține că, în conformitate cu termenii și condițiile, agreați de consumatori la momentul achiziției, compania poate sista accesul la servicii online, parțial sau total, cât timp oferă o notificare cu cel puțin 30 de zile înainte.
Procesul va fi probabil unul îndelungat, însă din punctul meu de vedere consumatorii au șanse reale de câștig, mai ales că dezvoltatorul nu este la prima abatere și obișnuiește să abuzeze de încrederea clienților.
Via Tweaktown