Trenurile maglev utilizeaza campul magnetic pentru deplasare, plutind la 10 cm deasupra sinelor. Maglev este, de fapt, abrevierea de la „magnetic levitation”.
China detine cel mai rapid maglev comercial, ce a atins 431 Km/h. Cel mai rapid tren din Statele Unite se poate deplasa cu 241 Km/h, iar in Romania cel mai rapid tren poate atinge 200 Km/h.
Grupul Japan Railways planuieste construirea unor astfel de sine si pe ruta Tokyo-Nagoya, pana in 2027. Totusi, viteza va fi limitata la 500 Km/h. Distanta dintre cele doua orase poate fi parcursa cu masina in 5 ore, insa cu acest tren calatoria ar dura doar 40 de minute.
China lucreaza la un tren maglev care ar putea atinge 2 900 Km/h, datorita presiunii atmosferice reduse (cu ajutorul unui tunel).
Uau! Exista cineva care sa nu stie ca exista trenuri MagLev (folosite de altfel si in Transport Tycoon – un joc din 1994/1995)?
pfff…ce vremuri, am iubit jocul ala, m-am jucat ani intregi la el. Inainte parca chiar se faceau jocuri bune, nu aveau grafica ca cele de azi dar aveau mai multa substanta. Parerea mea!
In romania 200KM/h ? unde la vale?:)) pe structura actuala.. sare sina:))
Pe Bucuresti – Constanta este o linie de mare viteza. Dar au atins 200 Km/h doar in teste, nu merge cu viteza aia in fiecare zi.
:)) o o cale ferata care este pentru teste si este in cerc … unde se testeaza rezistenta locomotivelor fara vagoane :)) asa ramanem la vesnica viteza de maxim 60 km/h . Sinele de cale ferata sunt ca niste spaghete fierte prospat .
Pe BUCURESTI – CONSTANTA, acceleratul merge cu 130-140/h.1
Cum adica a parcurs 1.8 km in 10 secunde la 600 km/h ?
Imparte 603 la 3600 secunde, o sa iti dea 0,16 km / s (adica 160 m / s), iar apoi inmulteste 0,16 cu 10,8 secunde, si o sa-ti dea 1,8 km.
E grele frate daca ai facut aritmetica de clasa a 2a cu femeia de serviciu…