Si cand am spus proprietar, ne-am referit la faptul ca este realizat de Valve pe baza distributiei Debian de Linux, dar este open source. Jocuri pe Linux? Da, ati citit bine. Valve vrea sa se foloseasca de pozitia pe care o are in comunitate, prin sistemul sau de distributie de jocuri, pentru a face aceasta schimbare majora, care cu siguranta nu le va pica bine celor de la Microsoft. Dar despre SteamOS si Steam Machines vom discuta in alte articole saptamana aceasta.
Se poate ca in perspectiva noii situatii create de SteamOS, atat nVidia cat si AMD sa se fi angajat sa aduca driver-e de Linux performante, echivalente celor de Windows. Iar Intel sa nu-si fi aratat interesul, si din aceasta cauza Valve sa fi preluat initiativa. Oricum ar fi, driver-ul este in mare parte gata. Mai are nevoie de restul ecosistemului.
Deci driver-ul realizat de Valve pentru IGP-urile Intel este gandit exclusiv pentru Vulkan. El este open source (insa codul nu a fost inca pus la dispozitia celor interesati, dar probabil asta se va intampla dupa ce Steam Machine devine realitate), si ar trebui sa functioneze si cu alte distributii de Linux.