Site icon Arena IT

Varianta PC a jocului Mafia 3 e un esec

30-fps-mafia

Mafia 3 spune povestea lui Lincoln Clay, un orfan afro-american de abia întors din râzboiul din Vietnam. Jocul merge pe o abordare open-world în stilul seriei Grand Theft Auto și promite să reproducă atmosfera de la sfârșitul anilor 60, cu toate războaiele și violențele mafiei, precum și cu un mare accent pe discriminările rasiale specifice acelor vremuri.

Mafia 2 mi-a plăcut extrem de mult, mai ales prin prisma gameplay-ului și a firului narativ care m-a ținut zeci de ore lipit în fața calculatorului. După ce am urmărit trailerele pentru cea de-a 3-a iterație a seriei, am decis să cumpăr jocul în regim de precomandă ca să-l am disponibil încă din primele minute de la apariție.

În opinia mea, platforma de referință pentru gameri rămâne PC-ul. Da, știu, plăcile video și procesoarele de top sunt costisitoare, însă dacă îți dorești o experiență la detalii ridicate și la 60 de cadre pe secundă, PC-ul este cam singura alternativă. Am cochetat la un moment dat cu ideea de a migra spre o consolă, însă nivelul foarte redus al detaliilor și performanțele net inferioare m-au descurajat destul de repede și am ales în schimb să fac investiții serioase într-un PC de gaming. Am mers pe un procesor Intel Core i7 6700K, 16 GB de memorie RAM, o placă grafică NVIDIA GeForce GTX 1080 și un SSD NVMe, toate acestea pentru a putea rula orice joc nou lansat la detalii maxime și la un framerate de minim 60 de cadre pe secundă.

Din păcate, dezvoltatorii Mafia 3 au ales să-și bată joc de gamerii de PC și au lansat un joc nefinalizat, limitat la 30 de cadre pe secundă, plin de tot felul de glitch-uri grafice sau funcționale și cu o grafică demnă de anul 2010. Este exemplul perfect de console port făcut la repezeală și testat foarte sumar. Comunitățile de gameri din toată lumea au luat foc încă de la apariția primelor zvonuri legate de limitarea la 30 de cadre pe secundă. Inițial se credea că doar varianta prerelease dedicată presei suferă de această limitare, însă se pare că problema s-a transpus și pe versiunea de retail.

Ce face acum dezvoltatorul? Lucrează un patch care să rezolve diversele probleme de stabilitate și care să aducă opțiunea de a debloca limitarea framerate-ului, de parcă nu ar fi avut timp să facă asta în cei 4 ani de continuă dezvoltare. Sincer să fiu, nu știu ce a fost în capul lor. Credeau că gamerii vor trece pur și simplu cu vederea și vor cumpăra orbește jocul doar pentru că face parte dintr-o franciză foarte populară?

Au mai existat cazuri similare, Batman: Arkham Knight fiind cel mai bun exemplu, și, după cum probabil știți, feedback-ul gamerilor nu a fost unul foarte pozitiv.

În stadiul actual, jocul este aproape nejucabil și nu își justifică nici măcar un preț de 10x mai mic. Dacă sunteți gameri, vă recomand ca până la rezolvarea problemelor (dacă vor fi rezolvate vreodată) să-l evitați și să vă investiți timpul și banii într-un joc realizat cu simț de răspundere. 🙂

Exit mobile version