Site icon Arena IT

Viitorul platformei Tegra

Desi cand vine vorba de GPU-uri nVidia se straduieste sa tina cat mai secrete orice detalii, la platforma mobila Tegra lucrurile stau complet invers. Ei ne anunta chiar si planurile indepartate, pentru a incerca sa convinga din timp producatorii de telefoane mobile si tablet PC-uri sa-i adopte solutiile.

Tegra 2 a inceput sa-si faca simtita prezenta. Dar Tegra 3 (nume de cod Kal-El) este cu adevarat impresionanta. Pentru ca vine cu procesor quad core realizat in procesul tehnologic de 28 nm, si este capabila de o performanta generala comparabila (in anumite teste atent selectate) cu cea a unui CPU Intel Core 2 Duo T7200 (dual core Merom la 2 GHz, cu 4 MB L2 cache, 666 MHz FSB si 34 W TDP).

Iar performanta grafica creste de cinci ori in comparatie cu cea a platformei Tegra 2, gratie celor 12 Unified Shaders integrate. Si poate propulsa display-uri cu rezolutii de pana la 2560*1600 pixeli. Tegra 3 este gata, insa va mai trece ceva timp pana sa o vedem in dispozitive. Cel mai devreme ar putea sosi pe piata la sfarsitul acestui an 2011 sau inceputul lui 2012.

Dupa Kal-El soseste Tegra 4, sau Wayne. Aceasta viitoare platforma urmeaza sa fie finalizata de nVidia in 2012, si sa sporeasca performantele de doua ori in comparatie cu Tegra 3 (sau de zece ori Tegra 2). Mai tarziu, in 2013, vine Tegra 5, Logan, care va ridica stacheta inca o data, promitand de cinci ori mai multa putere ca Tegra 4 (sau de 50 ori Tegra 2). Si abia in 2014 ne putem astepta la Tegra 6, sau Stark, ce dubleaza generatia precedenta Tegra 5, ajungandu-se la de 100 ori cat poate acum Tegra 2.

Si asta in numai patru ani. Este interesanta nomenclatura adoptata acum de nVidia. Compania prefera pentru platforma mobila Tegra nume de supereroi, in varianta lor mai subtila. Pentru cei ce nu au observat, Kal-El este Superman, Bruce Wayne este Batman, James Logan este X-Men Wolverine, iar Tony Stark este Iron Man.

Exit mobile version