Despre lansarea vivo în România v-am povestit deja, de la evenimentul organizat special cu această ocazie (detalii aici). Dar, hai să vedem mai multe detalii despre cel de-al cincilea producător de smartphone-uri din lume.
Începuturile
Una din materiile mele preferate, în timpul gimnaziului și al liceului, a fost geografia. Mi-a plăcut, mai cu seamă, să rețin chestiile amuzante. Iar o regiune care se numește Limpopo, fie ea și la capătul lumii, tot nu avea cum să nu îmi rămână în minte. Ei bine. când am auzit prima dată despre telefoanele vivo, mi-am amintit de orașul omonim din municipalitatea locală Blouberg, districtul Capricorn, din partea de nord a provinciei Limpopo, Africa de Sud. Localitatea se află la sud de râul Brak, într-o prăpastie între Soutpansberg și Blouberg, la aproximativ 72 km vest de Louis Trichardt.
Cu toate acestea, vivo este o companie înființată în 1995, în Dongguan, oraș din provincia Guangdong, China și nu are nimic în comun cu mica urbe sud-africană. 🙂 Bine, poate le-am dat o idee de business și deschid acolo o reprezentanță, că zona pare pitorească, numai bună de prins în poze. 😉
Compania a acumulat experiența bogată a companiei în domeniul telefoanelor fixe și mobile, iar în 2011 a fost lansat brandul de telefoane mobile.
Cu vânzări anuale de 111.000.000 de unități la nivel mondial, vivo este în prezent al cincilea cel mai mare producător de smartphone-uri din lume (conform IDC, pe 27.01.2021), deținând o cotă de 8,7% din piața mondială. Creșterea față de anul trecut, de 1,5%, poate nu pare mult, dar coroborată cu scăderile Huawei (-21,5%, locul 3 mondial) și Samsung (-9,8%, locul 1 mondial), brandul are toate premisele să ajungă mai sus, la final de an.
Expansiunea
Cu sediul central în China, susținut de o rețea de 10 centre de cercetare și dezvoltare în Shenzhen, Dongguan, Nanjing, Beijing, Hang zhou, Shanghai, Taipei, Tokyo și San Diego și Xi’an, vivo se concentrează pe dezvoltarea tehnologiilor de ultimă generație pentru consumatori, inclusiv 5G, inteligență artificială, design industrial, fotografie și alte tehnologii în curs de dezvoltare. vivo a creat, de asemenea, 5 hub-uri de producție (inclusiv un centru de producție autorizat de brand) în China, Asia de Sud și de Sud-Est, producând aproape 200 de milioane de smartphone-uri în fiecare an. În prezent, vivo și-a extins rețeaua de vânzări în mai mult de 40 de țări și regiuni, brand iubit de peste 380 de milioane de utilizatori din întreaga lume.
2014 a reprezentat primul pas spre extiderea globală, compania fiind prezentă în Asia de Sud-Est de atunci. Cinci ani mai târziu, în noiembrie 2019, vivo și-a înființat birourile europene. Sediul central din Dusseldorf are în prezent o echipă de peste 70 de persoane din 16 naționalități. Pe lângă Germania, vivo are reprezentanțe deschise în Marea Britanie, Franța, Italia, Polonia, Spania și, recent, în România și Cehia. La noi în țară, smartphone-urile vivo vor putea fi achizitionate din rețeaua eMAG, iar în ceea ce privește partea de service, vor exista doi parteneri autorizați: Decebal și ESD.
Inovațiile vivo
Având la bază o rețea diversificată de talente, rețeaua globală de cercetare și dezvoltare a companiei are sedii în 10 orașe din întreaga lume – Shenzhen, Dongguan, Nanjing, Beijing, Hang zhou, Shanghai, Taipei, Tokyo și San Diego și Xi’an (recent alăturat) – acoperind comunicații 5G, AI, design industrial, tehnologie imagistică și multe alte domenii de frontieră ale produselor și serviciilor electronice de larg consum.
Suntem foarte mândri de capacitățile noastre de cercetare și dezvoltare care ne permit să dezvoltăm inovații care aduc valoare în viețile tuturor. Avem capacitate de cercetare și dezvoltare și o echipă globală devotată de cercetători ce pune întotdeauna nevoile consumatorilor noștri pe primul loc. (Seon-Il Hwang, Vicepreședinte Brand, PR, E-Commerce, Europa, vivo)
Cultura organizațională se bazează pe Benfen – filosofia de a face lucrurile corecte, în modul corect. Esența acestui concept este să faci ce este corect, în modul corect, menținând o minte deschisă. În același timp, focusul principal al vivo este inovația centrată pe om, oferind soluții inovatoare acolo unde acestea au cel mai mult sens, adică în utilizarea de zi cu zi, în lumea reală:
Suntem foarte mândri de capacitățile noastre de cercetare și dezvoltare care ne permit să dezvoltăm inovații care aduc valoare în viețile tuturor. Avem capacitate de cercetare și dezvoltare și o echipă globală devotată de cercetători ce pune întotdeauna nevoile consumatorilor noștri pe primul loc. (Seon-Il Hwang, Vicepreședinte Brand, PR, E-Commerce, Europa, vivo)
Deși încă necunoscută pe piața românească, vivo este o companie de smartphone-uri mândră de numeroasele sale inovații din domeniu. Printre acestea, în 2012, vivo a fost prima companie care a lansat un smartphone cu un cip hi-fi dedicat, vivo X1. Doi ani mai târziu, aceasta a depășit recordul prin cel mai subțire smartphone de până acum, modelul vivo X5Max, cu o grosime de numai 4,75 milimetri. În 2018, vivo a lansat primul smartphone cu tehnologia de scanare a amprentelor prin ecran, precum și primul smartphone cu adevărat frameless (fără margini), cu o cameră foto pentru selfie-uri de tip pop-up, modelul vivo NEX.
Recent, compania a decis să ofere construiască un nou sediul pentru R&D în Chang’an, regiunea Dongguan. Acesta se va întinde pe o suprafață de 180 de acri, din care suprafața construită va reprezenta 650.000 de metri pătrați. Acesta urmează a fi operațional până în 2025 și va servi drept „super creier” pentru a imagina viitoarele produse ale companiei.
vivo și ZEISS
vivo și ZEISS au anunțat la finalul anului trecut un parteneriat strategic pe termen lung pentru a promova și dezvolta împreună inovații în tehnologia de imagistică mobilă. Alăturarea dintre o companie dinamică și un nume bine-cunoscut în zona de foto nu poate decât să producă lucruri bune, nu?
Ca parte a acordului de colaborare, cele doua companii vor lansa laboratorul de imagistică vivo – ZEISS, un program comun de cercetare și dezvoltare pentru inovație în tehnologia de imagistică mobile, pentru smartphone-urile emblematice ale lui vivo.
Prin parteneriat, tehnologia imagistică ZEISS va ajunge la mult mai mulți consumatori. Pe baza sinergiei și complementarității expertizei optice și ale noilor tehnologii digitale, vivo și ZEISS intenționează să facă din colaborarea strategică un punct de plecare pentru a crea noi oportunități pentru imagistica mobilă, pentru a permite mai multă creativitate, astfel încât să susțină dezvoltarea sănătoasă și pe termen lung a întregii industrii. (Spark Ni, vicepreședinte senior și CMO vivo)
Parteneriatul cu UEFA
La fel ca orice brand în plină ascensiune, vivo avea nevoie de un vector de imagine. Astfel, s-a încheiat un acord cu UEFA pentru viitoarele campionate Europene de fotbal din 2021 și 2024, fapt care va face din vivo Global Smartphone pentru UEFA EURO 2020 și pentru cel din 2024. Pentru că meciurile din acest turneu vor fi organizate și pe Arena Națională din București, iar eu mi-am cumpărat încă din 2019 bilete, poate apuc să fac un live cu un terminal vivo de la un meci al Germaniei, Portugaliei sau al Franței (optimea de finală găzduită de noi va opune locul I din grupa F locului 3 din grupa A, B sau C).
vivo în România
Pe piața internă, vivo urmează să lanseze telefoanele din seria Y. Echipate cu procesoare Qualcomm Snapdragon și rulând versiunea minimalistă de Android a Funtouch OS, aceste dispozitive sunt caracterizate de o capacitate mare a bateriei, încărcarea rapidă, update la Android 11 și camera foto performantă.
În vârful gamei se află Y70, un smartphone mid-range excelent, cu un design deosebit și specificații excelente. Este conceput să fie alături de consumatori în viața de zi cu zi, oferind distracție și partajare de informații. Bazat pe un procesor Qualcomm Snapdragon 665, cu unitate grafică Adreno 610, acesta suportă încărcarea rapidă a acumulatorului prin tehnologia vivo FlashCharge de 33 de wați. Camera sa foto este echipată cu un senzor foarte capabil de 48 de megapixeli ce suportă Modul Super Noapte pentru fotografia în condiții de iluminare slabă și înregistrarea videoclipurilor 4H. Sub ecranul AMOLED, modelul vivo Y70 ascunde un senzor de amprente în ecran, în timp ce memoria de 8GB de RAM și 128GB de stocare integrată permit o performanță deosebită. Memoria poate fi extinsă și mai mult prin cardul microSD de până la 1TB, iar suportul pentru memorie poate fi folosit și pentru două carduri SIM simultan.
Y20s și vivo Y11s oferă o calitate tehnică superioară și o experiență intuitivă de utilizare. Își iau energia dintr-un acumulator de 5000 mAh, care va rezista cu ușurință două zile cu o singură încărcare, și dispun de un scaner de amprente localizat lateral, în butonul de pornire, făcând modelele Y20s și Y11s fiabile și ușor de folosit. Ambele smartphone-uri folosesc și procesorul Qualcomm Snapdragon 460, care le permite consumatorilor să realizeze mai multe pe dispozitivele lor, de la simpla navigare pe internet și multi-tasking la jocurile video.
Camera foto AI Triple Macro a modelului Y20s oferă o gamă largă de funcții, inclusiv Face Beauty și Efecte de lumină pentru portrete. Utilizatorii pot schimba perspectivele pentru a transforma toate imaginile surprinse în capodopere de fotografie. Cu o cameră foto principală de 13MP, o apertură mare de f / 2.2 și tehnologia PDAF, fiecare detaliu va străluci. În același timp, modelul vivo Y11s are o cameră foto principală cu configurație duală și un acumulator de 5000 mAh.
În privința prețului recomandat de vânzare, modelul vivo Y70 va fi disponibil la prețul de 1199 RON, iar modelele vivo Y20s și Y11s la prețurile de 999 și respectiv 599 RON.
Acesta este un material sponsorizat