Site icon Arena IT

Suzuki SARA MOTORS Timisoara: cum un dealer mincinos strica imaginea unei companii

Povestea noastra incepe undeva prin luna aprilie, cand ne-am hotarat sa vindem cele doua masini pe care le aveam, pentru ca oricum nu le foloseam zilnic, si sa luam una singura, dar noua. Asa ca am dat drumul cautarilor pe internet pentru a gasi masina potrivita. Dar soarta nu a fost de partea noastra… decat la final.

Pe scurt, pentru ca am scris foarte mult mai jos

RS SARA MOTORS, dealer autorizat Suzuki in Timisoara, ia banii de avans de la clienti si ii foloseste in alte scopuri, in special pentru acoperirea gaurilor din trecut, pentru ca au multe procese de executare silita la activ. Masinile nu sunt comandate la timp sau poate niciodata iar clientii sunt mintiti ca totul e in regula.

Am scris acest articol aici pentru ca vreau ca nimeni sa nu mai treaca prin ceea ce am trecut noi. E un sentiment foarte neplacut si frustrant. Din acest motiv sper ca articolul sa ajunga la cat mai multa lume, un share de la voi e foarte apreciat.

UPDATE: se pare ca numarul celor pagubiti care inca nu si-au vazut nici masina nici banii creste, pe forumul Suzuki Club Romania se discuta intens despre asta si s-a facut chiar si un grup de WhatsApp pentru cei afectati.

Povestea pe lung

Dupa cateva zile de cautari, citit si vizionat review-uri peste review-uri, am ajuns la concluzia ca Suzuki SX4 S-Cross, noul model, poate fi ceea ce ne dorim. Avea dotarile pe care le doream, avea 4×4 si cutie automata si un pret in bugetul nostru.

Dupa ce am tras concluzia de mai sus, am inceput sa cautam review-uri dedicate pentru noul SX4. Urmatorul pas a fost sa mergem la test-drive. Unde sa mergem fiind din Timisoara? La singurul dealer autorizat Suzuki Romania, adica RS SARA MOTORS.

Am programat un test drive cu SX4 manual – nu aveau automat, si cu o Vitara automat. Dupa test-drive, dupa ce am vazut oferta pentru Vitara si am pus-o in paralel cu cea pentru SX4 ne-am dat seama ca alegerea cea mai buna este de fapt Vitara S automat, adica acelasi motor de pe SX4: 1.4 Turbo 140 CP, 4×4, Automat.

Consultantul de vanzari de la Sara Motors ne-a tratat foarte bine. A stat cu noi dupa program, ne-a pus la dispozitie toate informatiile si a vorbit frumos.

Dupa test-drive am ajuns acasa si am inceput sa citim si sa vedem review-uri despre Suzuki Vitara S Allgrip AT. Din nou, o gramada de video-uri urmarite si texte citite. Si ne-am hotarat: comandam Suzuki Vitara S alba, AllGrip, AT. Greseala noastra a fost aici ca noi nu ne-am informat si despre dealer la momentul acela, doar despre masina. Nu ne-am gandit ca si la o reprezentanta autorizata poti da de tepari sau samsari.

Ne-am intors la RS SARA MOTORS, am dat vestea, am incheiat contractul si am lasat un avans considerabil de 8500 euro, pentru ca am fost de buna credinta. Termenul de livrare primit: iesire din fabricatie 12 iulie 2017 cu livrare la Timisoara pana la finalul lunii.

Si a inceput asteptarea. Intre timp am citit forumul Suzuki Club, unde exista un topic imens despre problemele clientilor cu SARA MOTORS: intarzieri de peste 7 luni, masina livrata in alta culoare sau chiar masini nelivrate niciodata. Plus sute de procese cu executari silite pe numele firmei. E totul aici.

Pe masura ce ne apropiam de momentul livrarii, am inceput sa-l sun pe consultantul SARA MOTORS cam din saptamana in saptamana, cerandu-i detalii despre statusul comenzii. El imi spunea ca e totul ok, de fiecare data!

Distractia a inceput in momentul in care masina trebuia sa iasa din fabricatie. La o saptamana dupa acea data, adica pe 19 iulie, ni s-a spus ca masina intarzie si iesirea din fabricatie va fi pe 22 septembrie 2017 iar livrarea pana la final de septembrie. Adica mai bine de doua luni intarziere! Ni s-au oferit accesorii in valoare de 1000 euro sa acceptam intarzierea. Ne-au asigurat ca totul va fi in regula si masina o sa vina cu siguranta. Mai mult, ni s-a spus ca daca renuntam la comanda pierdem banii platiti (tot lor) pentru tichetul Rabla. Fortati fiind de imprejurari, am acceptat oferta lor.

Mai apoi, dupa unele discutii avute cu prietenii ne-am dat seama ca nu are cum sa intarzie o masina doua luni din cauza fabricatiei. Si am inceput sa sap prin: mesaje pe Facebook la Suzuki Romania si Suzuki Ungaria, sunat la call center si trimis email-uri.

In scurt timp am fost contactat de cineva din conducerea Suzuki Romania: nu stiu daca se implica asa in toate cazurile sau doar acum, stiind de existenta acestui blog. Am aflat cu stupoare ca de la SARA MOTORS nu exista nicio comanda la fabrica pe numele nostru dar nici pe aceasta configuratie de masina. Suzuki Romania ne-a asigurat ca putem sa ne recuperam avansul cat si banii oferiti pe tichetul Rabla.

Practic, SARA MOTORS a luat 8500 euro de la noi si ne-a mintit repetitiv ca e totul in regula si ca o sa vina masina la timp. Dupa care, ne-a mintit cu o noua data de livrare fictiva. Cele citite pe forumul Suzuki Club incepeau sa se adevereasca.

Am mers imediat la ei si am inceput scandalul, facandu-i sa recunoasca clar si raspicat minciuna.  Discutia avuta este in totalitate inregistrata – in caz ca ne hotaram sa deschidem un proces pentru inselaciune.

Cu greu am reusit sa ne recuperam avansul si banii pentru tichet, deoarece au recunoscut ca nu au bani in cont – distractie ce a implicat zeci de telefoane si e-mail-uri si care a durat o saptamana intreaga.  Ziua recuperarii a fost cea mai relaxanta zi din acest an :).

Ulterior ne-au gasit un Suzuki Vitara S exact ca cel „comandat” de noi. L-am refuzat pentru gustul prea amar lasat de aceasta experienta in care Suzuki Romania isi are in egala masura vina. SARA MOTORS se foloseste de astfel de practici de mai bine de 7-8 ani. Suzuki Romania stia asta, insa nu a facut nimic.

In final ne-am ales cu o masina din grupul Renault-Nissan. Am renuntat la 4×4, desi e tot un SUV, insa am primit corectitudine si o masina cu finisaje mai placute.

Morala? Simplu: verificati de la cine cumparati un obiect atat de scump, dati avansul minim cerut si folositi-va de toate mijloacele posibile pentru a va recupera banii in caz ca ati fost inselati.

Acestea fiind spuse, speram ca Suzuki Romania sa ia masurile necesare pentru ca astfel de situatii sa nu mai apara in viitor.

 

Exit mobile version