Însă cum această măsură a fost ocolită, prin alte combinații de browsere sau extensii, YouTube a introdus noi restricții. Din câte au raportat unii utilizatori, atunci când este detectată prezența unui adblocker, platforma reduce considerabil lățimea de bandă, ducând la buffering la fiecare 10 – 15 secunde, dar și la o reducere drastică a calității. Mai mult decât atât, în locul reclamelor, unii utilizatori sunt întâmpinați acum de un ecran negru, care persistă până la 30 de secunde și care nu mai poate fi ocolit sub nicio formă. Situația a fost raportată inclusiv pe browser-ul Brave, considerat până acum cel mai eficient în blocarea reclamelor de pe YouTube, așadar cei care nu vor să plătească pentru Premium nu mai au la dispoziție prea multe modalități pentru a bloca reclamele.
Deși dezvoltatorii de extensii pentru blocarea reclamelor depun eforturi pentru a ocoli mecanismele de detectare ale YouTube, lupta e ca și pierdută, având în vedere resursele alocate de Google în această direcție.
Sursa: PCWorld