Se pare că Tesla a revizuit lista stațiilor Supercharger din România și perioadele când acestea vor fi date în folosință. Prima locație pentru Superchargere va fi în Timișoara.
Conform hărții de locații Tesla, în Timișoara vor fi instalate stații de încărcare rapidă până la finalul primului trimestru, adică martie 2021. După aceea vor mai fi instalate stații și la Sibiu, Pitești și București, până la finalul celui de al doilea trimestru din acest an.
Tesla a pus pe hartă, inițial, încă de prin 2019 locații precum Craiova, Brăila și București. Primele două au dispărut acum și au apărut cele menționate anterior. Cumva are sens, fiind pe lângă autostrada Arad – București.
Luna trecută, în decembrie 2020, apăreau și primele semne că Tesla va deschide un showroom în București, pentru că erau niște posturi deschide pe pagina lor de angajări. Între timp posturile au dispărut, să sperăm că s-au ocupat, nu că s-au anulat.
Timisoara e prima?!
Ma asteptam sa fie Bucuresti.
Dar poate ca sunt mai multe masini Tesla in zona sau faptul ca e mai aproape de Vest.
Era buna si o statie pe la mare.
Pentru o acoperire „completa” as adauga si Cluj, Craiova, Bacau sau Piatra Neamt, Constanta sau o alta statiune.
„pe surse” va fi una si la Constanta si una la Deva.
E un inceput bun, sfarsitul o sa fie mai tragic … pentru ceilalti producatori care nu se vor adapta rapid la electrificare.
Desi imi place Tesla si de vreo 2-3 ani tot zic ca o sa imi iau una … cand fac socotelile imi dau seama ca nu se justifica financiar la mine datorita rulajului mic.
Poate daca anul asta ma mut la casa o sa merg mai mult cu masina si poate imi fac mai multe vacante in tara si poate si in afara.
M-ar tenta un model S Long Range dar e prea scumpa si „veche” ca model. Nu prea s-a updatat la fel ca Model 3 si Y (design, pompa de caldura, etc). In plus e produsa doar in SUA ceea ce genereaza costuri mari de transport, vama, etc.
Un Model 3 sau Y Long Range dual motor ar fi suficient, dar astept sa dea drumu la fabrica die langa Berlin, probabil prin Iulie.
Tinand cont ca in prima faza in fabrica de langa Berlin va fi produs doar Model Y si ca in SUA pretul este de $49.990, ar trebui sa coste 40.513 Euro (la paritatea de acum) in Europa.
Ar fi ideal un 40.000 – 10.000 voucher de la stat = 30.000
Desi capacitatea de productie va fi de 500.000 masini pe an, probabil ca vor produce vreo 200.000 pana la sfarsitul anului.
Cam slabe sanse sa pui mana pe vreuna anul asta si sa mai prinzi si un voucher de la stat.
Desi fabrica de la Berlin va avea tehnologie de ultima ora (Giga Press casting machine, noul proces de vopsire, noile baterii 4680, integrarea bateriilor in structura de rezistenta a masinii, noul filtru HEPA, volan incazit, pompa de caldura, geamurile laminate, etc) ce va permite scaderea costului de productie, nu ma astept sa coste sub 45.000, poate chiar 50.000 Euro.
Dar vom vedea ce va fi peste vreo 6 luni, si daca nu anul asta, poate la anul.
Anul trecut mi-am schimbat telefonul si laptopul, anul asta sigur schimb casa si poate la anul masina 🙂
Voi ce parere aveti? Merita? Si ce model ati lua?
Daca este pana-n 50k fara subventii, probabil o sa-mi iau Model Y performance (diferenta de autonomie e minuscula fata de long range). Doar ca nu cred ca va fi sub 50k. In cazul asta m-as orienta catre ceva strict pentru oras, micut si util, usor de intretinut, parcat etc.
Cel mai probabil nu o sa fie 50k Model Y performance, poate Long Range.
Diferenta de 8k intre cele 2 nu se justifica (1 secunda in minus)
Versiunea Long Range e suficient de puternica si rapida.
E ca la telefoane, in 90% din cazuri nu folosesti nici jumatate din capacitati.
Oricum nu imi fac prea mari sperante anul asta, pana deschid reprezentanta, pana instaleaza Superchargerele, pana deschid service in Romania mai dureaza, acum trece anul.
La anul nu se stie cate vor fi si la ce valoare va fi voucherul pentru masini electrice sau ce alte conditii mai trebuiesc indeplinite.
Pe de alta parte daca o las pe anul viitor productia se va maturiza la nivel tehnic si se vor elimina bugurile, concurenta va creste, preturile vor scadea etc
Preconizez 1% sanse pentru anul acesta, daca astrele se vor alinia 🙂
Lucky bastards…
Fericiti cei saraci cu duhul
Si cu buzunarul gros
Caci Tesla Supercharger
Va fi in locatia lor
De ce saraci cu duhul? :))
No reason, just kidding 🙂
Asa e o vorba din popor … si se potrivea la rima
Dar nu o luati ca atare, nu intotdeauna cei prosti sunt si bogati sau cei bogati sunt si prosti
Dar cei prosti si bogati ori au noroc ori … sunt conectati la conducta de stat.
Tesla S Plaid – 4 motoare – 850km range – 100 in <2s – 140,000 $
Asta ai vrea sau asta vrei sa iti iei?
Adica e doar o dorinta/preferinta sau chiar o sa iti iei?
Si apropo Tesla S Plaid are 3 motoare, nu 4
Are 3 motoare, scuze. O sa apara la sfarsitul lui 2021 – https://www.youtube.com/watch?v=XrPI9htx8Ds.
Nu ai spus daca e doar o dorinta/preferinta sau chiar vrei sa ti-o iei.
Greseala recunoscuta se iarta pe jumatate, iar daca se recunoaste de 2 ori … se iarta complet 🙂
De curand au introdus si versiunea Standard Range cu 1 singur motor pentru Model Y la $41,990 cu o autonomie de 244 mile (392 km)
Dar parerea mea e ca nu merita fata de Model Y Dual Motor la $49,990 cu o autonomie de 326 mile (524 km)
Pentru $8,000 ai in plus 132 km si inca 1 motor (All-Wheel Drive).
Preturile sunt pentru SUA si nu includ „incentives”.
Din ce am observat diferentele de pret sunt destul de mari de la tara la tara. Acum au mai fost „nivelate” dar inainte erau diferente si mai mari.
Ca sa va dau cateva exemple la Model Y Dual Motor (505km?!):
– Belgia € 63.980
– Germania 59.600 €
– Spania € 64.980
– Franta 63 000 €
– Italia € 63.980
– Luxemburg 61 980 €
– Olanda € 65.015
– Austria 63.980 €
– Portugalia 65.984 €
– Finlanda 66.682 €
Oricum mi se par preturi foarte mari fata de SUA $49.990/40.513 Euro.
E cam japca pe fata sa platesti 50% in plus doar pentru ca nu esti in SUA.
Nu cred ca transportul din SUA pana in Europa + vama + alte taxe fac 20.000 €.
Chiar daca se va produce la Berlin nu cred ca va scadea cu prea mult, desi costurile de productie ar trebui sa fie mai mici decat cele din SUA.
Tinand cont si de concurenta in Europa cu ID 3/4, nu stiu ce sa zic … nu prea ii vad bine cu preturi prea mari.
Mai ales ca in Germania subventia se acorda doar pentru masinile sub 40.000 Euro, posibil si in alte tari din Europa sa fie ceva asemanator.
Deocamdata la noi subventia e cea mai mare si nu exista restrictii, dar e posibil ca de anula acesta sau de la anul sa micsoreze valoarea si sa introduca anumite restrictii
Nu-mi propun să-mi achiziționez o Tesla, dar mi se pare interesant direcția în care ne îndreptăm, ce-i drept, ușor, ușor apar din ce în ce mai multe. Sunt tare curioasă dacă odată cu amplasarea acestor stații de încărcare rapide o să crească numărul cumpărătorilor de Tesla din România.
Absolut indubitabil … daca se deschide un service, showroom si cateva Superchargere.
Si daca la acestea mai adaugi un voucher de 45.000 de lei si un pret mai mic la masinile produse si livrate din Germania (undeva prin Iulie 2021 cand se preconizeaza deschiderea fabricii din Germania).
In plus pe firma poti comanda masina fara TVA daca factura va fi din Germania sau cu TVA deductibil daca factura va fi emisa de firma din Romania (cel mai probabil de reprezentanta din Romania)
Dar eu sunt rezervat in privinta aceasta pentru ca sunt multe necunoscute:
– cand se va deschide reprezentanta, showroom-ul , service-ul si superchargerele in Romania. Primele 3 (reprezentanta, showroom-ul, service-ul) probabil vor fi in acelasi loc.
– cand se va deschide fabrica si care va fi productia pana la sfarsitul anului 2021
– care va fi pretul si cate masini vor fi alocate pentru Romania
Dincolo de asta eu nu prea vad cu ochi buni:
– diferentele mari de preturi la aceeasi masina in diferite tari (care este si in functie de ecobonusul oferit). Ori daca in Romania este cel mai mare sau printre cele mai mari din Europa, posibil ca si pretul sa fie in concordanta cu acesta si sa nu fie nici un avantaj in privinta asta.
– Destination & doc fee € 880 este o taxa care mi se pare aiurea in conditiile in care nu ti se livreaza in Romania si trebuie sa o ridici din Germania
Dar vom vedea in vreo 6 luni ce si cum.
Eu planuiesc sa imi iau o Tesla Model Y Long Range dual motor pe firma dar … numai in conditiile prezentate mai sus: reprezentanta, showroom-ul, service-ul, superchargerele, ecobonus si pret acceptabil.
In nici un caz nu o sa accept un pret diferit fata de echivalentul din SUA $49.990, echivalent 40.513 Euro, plus/minus 1.000-2.000 Euro, desi ar trebui sa fie in minus pentru ca costurile de productie ar trebui sa fie mai mici in Germania decat in SUA.
O asemenea discriminare mi se pare bataie de joc si prefer sa mai astept sau sa caut in alta parte (gen ID3/4). Nu e ca si cum e o urgenta sau nu am de unde alege.