Tesla a anunta in mod oficial intrarea pe piata din Romania. Compania are 5 anunturi de angajare pe site-ul sau postate chiar ieri. Deci daca va intereseaza un post la Tesla…:D
„Pe măsură ce ne pregătim pentru intrarea noastră în România, căutam să recrutăm un manager de showroom care să se alăture noii noastre echipe în București.
Posturile sunt in Bucuresti si va las mai jos poza. Puteti intra si voi pe site-ul Tesla sa vedeti mai multe detalii. Sa speram ca vedem si primele statii de incarcare Tesla cu ocazia asta.
Sursa: automarket
Daniel Bis a zis
Cam tarziu, dar e mai bine si mai tarziu decat niciodata :))
Asta reflecta cat de importanta suntem ca tara, adica ultima din Europa.
Mai e vreo tara din Uniunea Europeana sau Europa care nu are reprezentanta?!
Poate fabrica de la Berlin ar fi fost in Romania, asa cum e cazul cu Ford si Dacia-Renault, dar infrastructura si coruptia ne-au scos din carti.
Dar sa nu va faceti prea mari sperante, cel mai devreme vor deschide cu adevarat pe la jumatea sau sfarsitul anului viitor.
Cat despre Superchargere, probabil in prima faza vor fi instalate doar la showroom si probabil modele mai vechi de 100 kW, eventual SH
Oficial poate vor deschide la inceputul anului pentru a se incadra in programul Rabla Plus in mod direct.
Momentan Tesla se poate achizitiona indirect prin Rabla Plus doar prin leasing (daca mai exista fonduri disponibile?!)
Iar livrarile vor fi minime, cat sa acopere programul Rabla Plus, in jur de vreo 3000 de masini.
Pe anul 2020 a fost alocat un buget de 140 milioane lei pentru Rabla Plus, adica 3111 masini, daca consideram prin absurd ca totul a fost cheltuit doar pe masini electrice.
„În primele 11 luni ale anului 2020, românii au înmatriculat peste 2100 de automobile electrice, ceea ce semnifică o creștere cu 60% față de anul 2019”
http://www.apia.ro/wp-content/uploads/2020/12/Comunicat-presa-Piata-auto-Nov-YTD-11-luni-2020.pdf
Apropo, daca de la anul Tesla intra in programul Rabla Plus, sunt curios care va fi cota lor fata de ceilalti raportat la Rabla Plus.
Adica ceva de genul 90% Tesla si restul … restul?
Oricum decizia este luata ca urmare a cresterii capacitatii de productie in viitorul apropiat, incepand cu jumatatea anului viitor pe masura ce vor fi finalizate fabricile din Berlin, Austin si marirea capacitatii in Shanghai.
Tesla isi pregateste terenul pentru surplusul care nu va putea fi acoperit de „tarile dezvoltate”, iar noi o sa primim resturile.
Desi imi place Tesla si mi-as putea permite, nu cred ca ar fi „profitabila” pentru mine.
La un rulaj de maxim 10.000 km/an nu se merita. Parerea mea este ca de la vreo 30.000 km/an incepe sa capete sens din punct de vedere financiar o masina electrica.
Preturile sunt destul de piperate, dar nu imi fac griji ca nu vor fi destui clienti in Romania.
Model 3 Standard Range Plus 41.870 Euro
Model 3 Long Range 50.870 Euro
Model Y Long Range in jur de 60.000 Euro (nu este inca disponibila pentru Romania)
Model S Long Range Plus 71.870 Euro
Eu nu inteleg de ce preturile masinilor electrice sunt asa de mari fata de cele clasice.
De fapt stiu, dar nu vreau sa va spun :))
Ce are in plus o masina electrica este o baterie si subansambele respective care sa zic ca ar costa maxim 10.000 Euro.
Dar daca pun si restul in balanta, motorul electric care este in mod clar mai ieftin decat unul termic si componente si subansamble care nu se regasesc pe cel electric eu zic ca diferenta ar fi de maxim 5000 de Euro in conditiile actuale si invers in urmatorii 5 ani.
Andrei a zis
Si gandeste-te ca au facut-o sa isi scoata mai multe vanzari drept criza ce o sufera nea’ Elon. . .Ca altfel nici azi nu era
Sebi a zis
România nu există pe hartă pentru tarile vestice decât atunci când au un interes punctual. Asa a fost în toată istoria țării, cel puțin cea modernă.