Ne pregatim pentru electrificare, mai cu forta, mai cu vorba buna. Incepand cu anul 2026, ROVINIETA se scumpeste pentru toata lumea, chiar si pentru masinile Euro 6.
Cea mai ridicata norma de poluare este Euro 6 cu toate derivatele ei, insa ne pregatim pentru Euro 7 in scurt timp. Pentru a reusi sa mai scapam de rablele care polueaza aerul, Rovinieta se va scumpi in functie de norma de poluare.
Astfel, cei cu masini E6 vor plati cu 40% mai mult decat pretul actual incepand cu anul 2026, iar din 2035 se va scumpi cu 66%.
Cei care au masini Euro 5, Euro 4 sau mai jos de atat, vor plati si mai mult, dar inca nu stim exact. In plus, se va lua in calcul si perioada, deci probabil vor fi mai ieftine cele pe 1 an de zile.
E bine, e rau…ziceti voi in sectiunea de comentarii.
Teoretic este bine ca descurajeaza folosirea „rablelor”
Practic nu e bine pentru ca banii nu se duc unde trebuie, ci in mare parte in buzunarele unor jmekeri.
Incerc sa inteleg ce legatura are norma de poluare cu vigneta din Romania? Si daca ar avea vreo legatura cu norma de poluare, aceasta vigneta ar trebui aplicata in orase, unde numarul de masini este mult mai mare decat in afara localitatilor.
parca rovinieta avea treaba cu drumurile nu cu poluarea, acum devine si asta taxa de poluare mai nou? Mai bine ar investi in integritatea celor care efectueaza ITP sa nu mai treaca toate rablele care apoi ne umpu de fum si noxe pe drum.
Abia după aceste scumpiri vor repara drumurile, sunt sigur.
clar …asa cum s-au facut si cu fondurile obtinute din ¨taxa pe stalp¨…toate au ajuns in infrastructura …
Ne baga mana in buzunar cate putin si pumnul in gat, iar noi tot stam si inghitim. Vignieta e taxa de drum nu are treaba cu norma de poluare. Mai nou niste studii zic ca de la cauciucuri si discuri/placuta de frana e polueaza mai mult decat carburantii fosili.
Ce treaba are norma de poluare cu rovigneta? Rovigneta este taxa de drum si valoarea ei trebuie sa fie in functie de greutatea masinii, nu de emisii, care sunt in aer, nu in asfalt! Deteriorarea drumului este mai mare daca masina este mai grea sii cum electricele sunt mult mai grele decat cele termice datorita greutatii mari a bateriei de inalta tensiune, tocmai astea ar trebui sa plateasca o taxa de drum mai mare, nu invers. Dar asa suntem noi, pe invers…
eu as prefera taxarea marimii…caroseriei! suv-ul dublu, la fel si dieselul .
totusi cred ca multi merg fara, oricum nu s-ar inmulti autostrazile, maxim ar mai aparea un veyron pe strazi.