Conform datelor publicate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), luna aprilie a adus o scădere accentuată pe piața auto din România, cu -24% mai puține mașini noi înmatriculate față de aceeași lună a anului trecut.
Doar 9.910 unități au fost înregistrate, semn că incertitudinea economică, scăderea apetitului de consum sau reconfigurările fiscale pot influența semnificativ deciziile cumpărătorilor.
Dacia rămâne lider de piață, cu 2.325 de unități vândute, urmată de Toyota și Skoda, însă trendul general este unul de regres. Autoturismele “electrificate” (hibride, plug-in și electrice) au menținut o cotă de piață dominantă – 54,9% – dar și ele resimt o scădere ușoară de -5,1%. Segmentul plug-in hybrid a fost singurul care a crescut (+30,7%), ajungând la o cotă de 5,4%, în timp ce mașinile complet electrice au fost puternic afectate, cu un declin de -70% și o cotă de piață de doar 2,2%.
Pe primele patru luni din 2025, topul celor mai vândute mașini electrice este condus de Dacia Spring (1.022 unități, dar în scădere cu -31,4%), urmată de Tesla Model 3 și Leapmotor T03. Aceste cifre indică o schimbare în comportamentul de achiziție, în special în zona mobilității electrice, unde sprijinul programelor de stat și accesibilitatea rămân factori esențiali pentru impulsionarea vânzărilor.






Iar dupa prognozata crestere de TVA cuplata cu cresterea Euro, „creste” minusul!