Pentru unii Black Friday inseamna preturi mai mici si oferte mai bune, pentru altii, care au site-uri si blog-uri, inseamna vanzari mai multe din afiliere. Asa se face ca toata lumea asteapta cu nerabdare evenimentul. Numai ca anul acesta lucrurile sunt un pic mai triste la capitolul afiliere de Black Friday, cel putin teoretic. Sa vedem de ce.
Altex. A anuntat ca de Black Friday nu se genereaza comisioane deloc. Vor se evite spam-ul de dinainte de eveniment, zic ei, si, in plus, din cauza adaosurilor comerciale foarte mici, adica reduceri foarte mari, nu pot sa mai ofere comisioane prin Altex Afiliere. Mai mult, orice site creat special pentru evenimentul Black Friday va fi exclus din sistem incepand cu 1 noiembrie. Mare pierdere nu e, ca oricum nici anul trecut nu le-a prea mers site-ul, majoritatea vanzarilor s-au facut prin magazin. [anunt]
Flanco. La fel, ca anul trecut, site-ul va fi doar un catalog de produse. Daca vrei ceva mergi in magazin si-ti cumperi. Ei spun ca de Craciun se vor revansa, ramane de vazut. Flanco e prezent in afiliere prin Profitshare, impreuna cu fratele eMAG.
eMAG. Eh, n-au renuntat complet la comisioane dar spunand ca adaosurile vor fi mici, deci tragem din nou concluzia ca vor fi reduceri mari, au scazut comisionul pe site la 1% la orice produs. Macar la ei nu ne facem probleme ca site-ul va fi cazut de Black Friday. In plus, probabil vor adopta din nou tactica de anul trecut: comenzi doar cu livrare la domiciliu, fara ridicari din showroom, sa evite calcatul in picioare. [anunt]
evoMAG. La fel ca si cei de mai sus, evoMAG, prezent in afiliere prin 2Parale, scade comisionul la orice produs la 1%.
Cu alte cuvinte, din patru mari jucatori pe piata de online doi au iesit complet din afiliere de Black Friday si doi au scazut comisioanele foarte mult. Poate din cauza ca anul trecut s-au facut bani buni din afiliere si s-au gandit sa mai taie din elanul site-urilor dedicate si a afiliatilor inraiti.
Ziceam teoretic pentru ca practic s-ar putea sa se vanda mai mult anul acesta de Black Friday si sa se faca la fel de multi bani ca anul trecut, poate chiar mai multi, insa asta ramane de vazut dupa eveniment.
Da. Din pacate am primit si eu anunturile pe email si mi-au cam taiat elanul :). Cam urata treaba au facut , mai ales emag-ul care nu cred ca se plange de lipsa activitatii clientilor. Dar, puterea e in mainile lor , iar daca vrem sa castigam ceva de pe urma Black Friday , trebuie sa fortam bine treaba . Nu stiu de ce am impresia ca in ciuda faptului ca anumite magazine vor sa renunte la SPAM , cei afectati vor fi clientii , persoanele care vor fi bombardate de catre afiliati pe paginile de Facebook , email s.a.m.d . Pacat ca cele mai importante magazine au adoptat aceasta procedura. Sunt sigur ca aceasta era ideea de la bun inceput , insa , au asteptat ca afiliatii sa se pregateasca pentru a nu putea da inapoi , avand in vedere ca unii dintre cei mai bun afiliati si chiar cei de clasa mijlocie , au investit ceva in reclama pentru promovarea magazinelor de Black Friday.
Așa e, pentru afiliați BF nu mai e ceea ce a fost anii trecuți. Interesant e că eMAG a redus comisioanele, a tăiat promovarea prin adwords, și cică vrea să felicite afiliații performanți, doar pe primii 3 sau 5.
Dacă de la Altex și Flanco nu am pretenții (am văzut anul trecut că nu prea au obraz, la ei nu s-au putut face conversii online), la eMAG toate astea s-au întâmplat după ce a ajuns la ei Claudiu Fărcaș, întrebarea e dacă toate aceste idei geniale de a smulge preșul celorlalți îi aparțin, ori dacă a fost și pentru el o dispoziție de serviciu să taie craca celorlalți afiliați.
Ați uitat să vorbiți despre F64, care a decis să sprijine vânzările prin suplimentarea liniilor telefonice pentru comandă, și mai ghici ce, numărul apărea în pagina de eroare a serverelor.