Dupa ce a fost amendata cu miliarde de dolari pentru colectarea abuziva de date, Alphabet/Google nu pare sa fi invatat ceva si continua practicile abuzive pentru colectarea datelor. UE investigheaza din nou compania.
Colectarea abuziva a datelor despre utilizatori se realizeaza prin serviciile de cautare locala, serviciile de personalizare a mesajelor publicitare, autentificare in diverse conturi etc. Serviciile de cautare locala stim ce sunt, dar serviciile de personalizare a mesajelor publicitare mi se pare chiar o tactica foarte abuziva si nu multi inteleg ce inseamna.
De cate ori nu vi s-a intamplat sa discutati cu cineva despre un produs anume si mai tarziu sa vedeti reclama fix la acel produs? Eu am patit chestia asta de vreo 4-5 ori. Discutam cu prietena mea despre niste adidasi Skechers pentru prima data si dupa cateva minute am primit reclama pe Google cu ei. Repet, noi vorbeam fata in fata, verbal si telefoanele erau in buzunar.
Se pare ca Google nu a inteles nimic din amenzile aplicate, cele mai mari din istorie, de peste 8 miliarde de euro. UE investigheaza din nou aceste practici abuzive si spera ca de data aceasta Google sa isi schimbe felul in care colecteaza datele.