V-am marturisit deja ca ne place sa scriem despre lucrurile care aduc performanta in tehnica. Chiar si daca este vorba de masini. Ceea ce va prezentam acum este o masina de oras, mai mica decat un Smart ForTwo, care are o medie a consumului de benzina situata in jurul valorii de 3.2 l/100 km. Masina a fost proiectata de catre un fost inginer de Formula 1.
Cu toate ca la ultimul articol in care bifam o perfomanta demna de Cartea Recordurilor, si care chiar a si ajuns acolo, s-a iscat o mica cearta pe ideea ca acesta e site de IT si nu de masini, noi vom continua sa prezentam ideile care ni se pare interesante. Motivul e simplu, realizarile prezentate sigur au legatura cu stiinta si tehnica, doar ca unii nu o vad. Asta s-a si dovedit la finalul discutiei.
Masina pe care acum o prezentam se numeste T.25. Aceasta e rezultatul a peste trei ani de munca pentru Gordon Murray, fost inginer de formula 1, si echipa sa din Shalford, Anglia.
T.25 are o viteza maxima de 130 Km/h, e lata de doar 1.2 metri si lunga de 2.4 metri. Pentru a intoarce are nevoie doar de un cerc cu raza de 3 metri. Ce mai, e citadina perfecta. Modularitatea e cuvantul cheie al masinii, aceasta are scaunul soferului pe mijloc, la fel ca o masina de formula 1, dar locul din spate poate fi modificat in pana la 6 moduri asa incat sa fie folosit pentru a transporta doi oameni sau marfa.
Motorul masinutei este in trei cilindri ce insumeaza o capacitate de 660 cmc si o putere de 51 CP. Totul e legat la o cutie semi-automata secventiala cu 5 trepte. Din dotarile masinii nu lipsesc nici ABS-ul sau ESP-ul.
Pentru ca un consum mic implica si forte mici la rulare, masina are doar 550 Kg si a fost in asa fel gandita incat, daca se intampla ca proprietarul sa aibe un accident, piesele de caroserie sa poata fi schimbate cu usurinta. Un alt lucru interesant este busonul pentru alimentarea cu benzina care nu e singur. Sunt doua, pe ambele parti. Pretul unei astfel de masini s-ar putea invarti in jurul sumei de 9000 $.
Pe langa T.25 a mai fost scos la lumina si conceptul lui T.27. Practic este aceeasi masina insa va avea motorizare electrica. Pretul acesteia se invarte in jurul valorii de 18000 $. Doar atat se cunoaste momentan despre acest model.
Special pentru T.25 a fost gandit sistemul iStream care revolutioneaza procesul de fabricatie. Componentele cele mai importante sunt asamblate pe masina inaintea caroseriei iar aceasta vine prevopsita. Acest sistem ar putea permite fabrici mai mici si emisii de CO2 mai putine.
3.2 l/100 km pe hârtie sau după teste?
Oricum nu e cine ştie ce recordman, există şi Seat Ibiza şi Audi A3 care consumă mai puţin.
da scumpa nu li se pare?
Si asta consuma tot 3%, da e mult mai puternica si mult mai scumpa
Eu am o vectra din 2002 caravan cu motor de 2.2DTI sper ca se subintelege ce motor e, vreau sa zic ca daca merg incet adica cu 80-90km/h imi consuma 4% si o pot demonstra cu oricine cand vrea.Masina asta are 3.2% nu cred ca e mare avans…sincer.Chiar daca e benzina si s-ar presupune ca ar consuma mai mult…asta e mai mult abureala.
E o reusita pentru un motor pe benzina. Nu cred sa existe altul care sa consume le fel de putin.
Pe de alta parte, conduc si o motorizare pe benzina si una diesel. Diesel-ul e un Megane de 1.5 dci. Cu el am reusit un consum mediu de 3.5 % pe 170 Km.
Deci vezi Darius ca se putea si mai bine.Daca puneau un motor Diesel la aceeasi capacitate…imagineaza-ti ce consum avea…si nu suntem ingineri deci..
E total nesigura o altfel de masina. Ai accidentat-o, nu mai ai ce face cu ea!
In afara de faptul ca e cam scumpa, nu cred ca e nici prea sigura. Nu i-as dori nimanui sa fie implicat intr-un accident intr-o astfel de masina.