Desi inca nefinalizat, Boeing 787, supranumit Dreamliner, se vinde ca painea calda. Pana acum, compania producatoare are inregistrate 559 de comenzi pentru noul avion de dimensiuni medii, de la 45 companii. Insa care sunt avantajele acestui avion?
Pe de o parte avem faza de proiectare, care s-a facut in mare parte pe calculator, scazandu-se astfel considerabil costurile de R&D (Research and Development). Pe de alta parte stim ca 787-le va fi construit aproape 50% din materiale compozite, mai usoare si mai rezistente. Totodata, o parte din aluminiu a fost inlocuit cu tinaniu, pentru a conferi o rezistenta sporita.
Avionul va putea zbura cu o viteza de 85% din viteza sunetului (aproximativ 1050 Km/h), si va fi cu 20% mai economic decat celelalte avioane de dimensiuni similare. 787 va fi disponibil in 3 variante, 787-3, 787-8 si 787-9, avand intre 223 si 296 locuri pentru pasageri.
Ultimul client al celor de la Boeing este Virgin Atlantic, ce a comandat 15 avioane 787-9. Pentru acestea, va plati 2.8 miliarde $. Virgin isi rezerva dreptul de a comanda alte 28 787-uri, daca nu vor fi probleme.