Cine spunea ca produsele chinezesti nu sunt bune nu a auzit de trenul de mare viteza He Xie 380A, produs in intregime in China, de compania Changchun Railway Vehicles. Acesta nu are cea mai mare viteza maxima, dar poate sustine 380 Km/h, de la plecare pana la sosire, ceea ce nici un alt astfel de tren nu este capabil. Deci per total este mai rapid.
Dar ca un tren de mare viteza sa fie eficient, are nevoie si de o infrastructura pe masura. Altfel ramane la fel de scump ca un avion. Iar China stie asta, si a investit pana acum 259 miliarde $ in acest proiect. Iar pana in 2020 costurile se vor ridica la 1 trilion $, bani necesari pentru realizarea unei infrastructuri de aproape 26 000 Km.
Comparativ, SUA va investi doar 13 miliarde $ in trenurile de mare viteza in anii urmatori. Astfel, marile orase din China vor deveni mai apropiate unul de altul, interconectate pentru inceput de 100 de trenuri He Xie 380A. Cursele vor incepe din 2011, si vor face redundant orice mijloc de transport.
Astia nu au auzit de trenurile din Romania!:))
articolul asta jur ca a fost scris de un chinez :))) titlul articolului spune „China are cel mai rapid tren ” iar in articol se spune ” Acesta nu are cea mai mare viteza maxima, dar poate sustine 380 Km/h ” pe mine ma intereseaza top speed ul care nu e mai mare decat al francezilor sau al nemtilor iar asta cu „poate sustine 380 Km/h, de la plecare pana la sosire, ceea ce nici un alt astfel de tren nu este capabil. Deci per total este mai rapid ” e la fel cu exprimarea puterii audio RMS sau PMPO
E interesant de urmarit fiabilitatea…doamne feri de un accident la viteza aia…
Mie mai importanta mi se pare viteza sustinuta decat cea de top. Ca la HDD, unde viteza de transfer este mult mai folositoare ca burst-ul din buffer…
Intre altele, nu prea inteleg de ce au mai abordat aceste trenuri de mare viteza si nu au trecut direct la MagLev, care permite viteze mult mai mari.
@flo: „cel mai rapid tren” se refera la durata unei calatorii pe un anumit numar de kilometrii. Acesta este cel mai important lucru pentru calatori, si nu viteza maxima.
degeaba prinde tgv 574,8 km/h doar in teste acea line se numea lgv linie de mare viteza si doar acolo poti sa prinzi peste 500 km/h este o linie speciala
TGV A SPULBERAT RECORDUL MONDIAL DE VITEZA PE SINE
Bucurie mare în Franta – celebrul TGV a spulberat recordul mondial de viteza pe sine. O garnitura special echipata a atins aproape 575 de kilometri la ora, marti dupa-amiaza, într-o cursa experimentala între Paris si Strasbourg. Precedentul record de viteza, de 515 kilometri pe ora, era detinut tot de un TGV si a fost înregistrat acum 17 ani.
În mod normal, TGV-ul poate rula cu viteze de pâna la 320 de kilometri pe ora. Experimentul care a avut loc marti în Franta este pregatit cu atentie de câteva luni. Trenul a fost modificat special pentru acest eveniment. De-a lungul celor trei vagoane au fost instalate motoare suplimentare – de 25.000 de cai putere, iar rotile sunt mult mai mari decât la un TGV normal. Acest lucru permite atingerea unei viteze foarte mari, fara ca motoarele sa fie supraîncalzite.
Francezii vor folosi datele obtinute în urma acestui test pentru a îmbunatatii securitatea si confortul pasagerilor în trenurile de mare viteza. În plus, ei spera ca acest experiment reusit va atrage cât mai multi cumparatori straini. Americanii s-au aratat interesati de TGV, pentru o cursa între San Francisco si San Diego, în California. TGV-ul francezilor este în concurenta cu trenurile de mare viteza construite în Japonia si Germania. Deocamdata, japonezii detin recordul absolut – trenul magnetic MAGLEV a depasit, în 2003, 580 de kilometri pe ora.
Maglev este viitorul, si m-a mirat China ca nu a marsat pe acest tip de tren, in locul vechilor TGV-uri…
stiu ca maglev este viitorul un maglev poate prinde chiar si un mach pe ora dar deocamdata a prin 581 km pe ora in 2003 in japonia,si tgv este prea bun pt europa ce as vrea eu sa fie tgv in toata uniunea europeana dar in romania sigur nu o sa fie tgv mai devreme de 2030