China este intr-o continua expansiune economica si tehnologica. Iar al sau popor, cata frunza si cata iarba, se muta tot mai mult la oras. Si are nevoie de un transport adecvat, pentru a decongestiona putin traficul infernal, supraaglomerat de autobuze si masini personale.
Iar solutia vine de la compania Shenzhen Hashi Future Parking Equipment: autobuze uriase, de 4 – 4.5 metri inaltime, care sa se situeze cu un nivel deasupra traficului normal. Pasagerii ar avea acces doar la etaj, pentru ca in partea de jos autobuzul ar fi deschis, pentru a permite autoturismelor cu inaltime de maxim 2 metri sa circule pe sub, pe doua benzi.
Un astfel de autobuz ar avea o capacitate de 1200 – 1400 de persoane, ar putea accelera pana la viteze de 60 Km/h, si ar reduce ambuteajele cu 20 – 30 %. Dar poate cel mai mare avantaj al acestei solutii este pretul, autobuzele uriase si infrastructura aferenta costand aproximativ 10% din cat ar fi acelasi traseu de metrou.
Aceste autobuze vor fi testate initial in districtul Mentougou din Beijing, si daca au succes vor fi extinse si in alte zone. Poate chiar vor depasi granitele Chinei, pentru ca traficul este o problema in mai toate metropolele moderne.
Ok. O mica intrebare… Cand urmeaza un viraj la stanga… cum il va efectua ? Chiar au chinezii strazile ultra-mega-hiper largi, de 6 benzi pe sens, incat sa aibe monstruozitatea asta loc de manevre ?
Nu de alta, dar nu prea inteleg cum vine treaba asta…
Impreuna cu aceste autobuze este presupusa si adaptarea infrastructurii rutiere. Ceea ce probabil presupune largirea drumurilor in zonele in care este nevoie. Nu cred ca faceu un astfel de proiect fara sa se gandeasca la lucruri elementare…
Cine spune ca trebuie sa vireze neaparat

Daca au si chinezii strazi ca americanii, atunci au nevoie doar sa mearga inainte
Si mai este ceva: Daca autobuzul trebuie sa vireze iar masina de sub el trebuie sa mearga inainte, cum se va face?
Fie masina incetineste si isi asteapta randul, fie accelereaza din timp, ca sa prinda virajul liber. Asta as face si in ziua de azi daca as fi pe banda a doua si as vrea sa fac dreapta, iar in dreptul meu ar fi trafic (sau echivalentul de stanga etc).